100 szavas írástechnikai játék

Újra játszunk – mégpedig az első benyomásokkal. És a leírásokkal. Mert lehet, hogy sokan fáznak tőle, de érdemes megbarátkozni a leírással, és 100 szó erejéig pont jó a közelébe kerülni. Feladat: szereplőd belép egy idegen otthonába, és a környezet alapján sejtése támad a házigazda foglalkozásáról vagy meghatározó hobbijáról. Legfeljebb 100 szóban, leírásra támaszkodva mutasd meg…

Olvass tovább

Eredményhirdetés

A hét első felében 100 szavas játékot játszottunk, ahol azt kértük, hogy ragadjatok meg egyetlen pillanatot, ami meghatározó, és adjatok át erős érzelmi töltetet vele. Nagyon izgalmas eredmények születtek, jó sokat beszélgettünk felettük a szerkesztőségben.   A filmszerű lassítás miatt adja magát, hogy az ember képi elemeket hozzon, illetve az érzelmi töltet miatt sokan jól…

Olvass tovább

100 szavas írástechnikai játék

Ismét 100 szavas játékot hirdetünk, aminek középpontjában most egy pillanat kimerevítése áll. Ismerős lehet filmekből az, amikor lassítást alkalmaznak egy jelenetben – most ezt várjuk tőletek írásban. A mai feladatunk célja az, hogy hatásosan mutass be egy olyan gondosan megválasztott pillanatot, amelynek kitágításával erős érzelmi hatást lehet elérni. Feladat: válassz ki egy pillanatot, és tágítsd…

Olvass tovább

Szeretnél írni? Akkor itt a helyed – Ifjúsági kurzusra várunk 15–22 éves fiatalokat

Arról álmodozol, hogy egyszer neked is megjelennek a regényeid? Nem vagy vele egyedül 🙂 Szeretsz írni? Szeretnél többet megtudni a könyvkiadás világáról? Akkor tarts velünk! Az Írástudó Íróiskola Ifjúsági kurzusára kreatív, írni szerető 15–22 éveseket várunk. Indulhat a kaland? Mi történik a kurzuson? – hetente új elméleti anyagot kapsz, – amit az oktatóval és a…

Olvass tovább

Karakterábrázolás és hiteles testérzetek: avagy mi fán terem a polivagális elmélet, és miért hasznos ez íróként? – Kunos Anna cikke

Első ránézésre testérzeteket használni egyszerű, nem tűnik nagy dolognak pár helyre beleírni, hogy „Géza láttán megdobbant a szívem”. A zsigeri reakciók azonban rengeteg mindent elmondanak a karakterről, és arról, hogyan viszonyul a történésekhez – mélyebben, átérezhetőbben, mint magasabb szintű fogalmakkal („Géza tetszett nekem”). Ennek az eszköznek hatalmas ereje, hogy zsigeribb, ösztönösebb szinten ragad meg érzéseket,…

Olvass tovább

Fanfic után saját világ: erre figyelj, ha íróként váltani akarsz – Róbert Katalin cikke

A fanfiction egy ismert történet – regény, film, képregény, stb. – továbbgondolása, olyan novella vagy regény, amely az eredeti mű világára és figuráira épül. Ezek a történetek általában rajongóktól készülnek rajongók szórakoztatására. Az írójuk nem kap(hat) semmilyen anyagi ellenszolgáltatást a művéért, ugyanis annak jogai az eredeti alkotókat illetik. A fanfiction szerzői jogi szempontból szürkezónás: ha…

Olvass tovább

Tanuld meg a jó történetvezetés titkát

Mi a Könyvmolyképző Kiadónál kiemelt figyelmet fordítunk a jó dramaturgiára – és most itt a lehetőség, hogy te is egy profi szerkesztőtől tanulj a dramaturgiáról. Ismerkedj meg a horgok és az információadagolás titkaival, tudd meg, miért veszélyes az írói ígéret megszegése, és mit tehet az ember, hogy a regény végig fenntartsa az olvasó figyelmét! „Hatalmas…

Olvass tovább

Aranyrög nyereményszerkesztés

Eljött a harmadik, novellapályázathoz kapcsolódó nyereményszerkesztés ideje. Az Aranyrög pályázat eredményhirdetése után három szerencsés pályázó beküldhette látványszerkesztésre egy regényének elejét. Ma M.Z. Chapelle nyitását láthatjátok. Ennek a történetnek a kapcsán a horgokról és az információadagolásról érdemes beszélgetni. A regény elején nagyon jó horog szerepel, mindig ügyes dolog egy erős titokkal felkelteni az olvasó figyelmét. De…

Olvass tovább

Aranyrög nyereményszerkesztés

Ma ismét egy nyereményszerkesztést hoztunk nektek. 2020 végén novellapályázatot hirdettünk, amelynek eredményhirdetése után három szerencsés pályázó beküldhette látványszerkesztésre egy regényének nyitását. Ma Magyar Anna YA regényének elejét hoztuk el nektek. A szöveg szerkesztése kapcsán érdemes ismét beszélni kicsit a környezet és a hangulat megteremtéséről. A leírásoknak egyfelől van egy olyan szerepe, hogy segít az olvasónak belehelyezkedni…

Olvass tovább

Az atmoszférateremtő kurzusok titkai – páros interjú Kozma Rékával és Róbert Katalinnal

2021-ben megújult az Írástudó Íróiskola kurzuskínálata. Négyhetes, gyakorlati kurzusaink között van három atmoszférateremtő kurzus is: fantasy, pszichothriller és romantikus. Ebben a cikkben a kiadó két, a tananyagokat kidolgozói és a kurzusokon oktató szerkesztőjét kérdezzük arról, milyenek az atmoszférateremtő kurzusok. Mit jelent az atmoszférateremtés? Kozma Réka: Ahogy az a kiírásban is szerepel, ezek leírásközpontú kurzusok, de…

Olvass tovább

Aranyrög nyereményszerkesztés

2020 végén novellapályázatot hirdettünk. Három szerencsés pályázó az oldalon már ismert látványszerkesztést nyerte a kiadó szerkesztőségétől. Ma Czibor Panni regényének elejét szerkesztettük meg. Panni választhatta ki a szöveget, amelyet elküldött nekünk, ezúttal egy realistának ígérkező regény elejét láthatjuk. A szerkesztés kapcsán lehetőségünk nyílik arra, hogy az információadagolásról és a mondd ne mutasd szabályról beszélgessünk egy…

Olvass tovább

A KIKE-hányados és az irodalmi csőlátás – Kozma Réka cikke

Aki szokott olvasgatni írástechnikai anyagokat, valószínűleg találkozott már az Orson Scott Cardhoz köthető KIKE-hányadossal, amely négy csoportba osztja a műveket attól függően, hogy környezet-, információ-, karakter- vagy eseményközpontúak. Sok cikket lehet olvasni arról, hogy ez mit jelent a történetekre nézve, és miben tér el például egy karakter- meg egy eseményközpontú regény, és ezeknél mire ügyeljen…

Olvass tovább

Boldog húsvétot mindenkinek!

Eltelt egy év, ismét itt a húsvét, és még mindig – már megint – egy kicsit csendesebb, visszavonulósabb ünnep vár ránk. Kívánjuk, hogy legyen időtök egy kicsit magatokra és egymásra, megbékélésre, elmélyedésre, megpihenésre. Vigyázzatok magatokra, keressetek szép történeteket, amelyek segítenek átvészelni a nehéz napokat. Töltődjetek fel, és aztán újult erővel térhessetek vissza a nehéz hétköznapokhoz….

Olvass tovább

Várunk fantasy (atmoszférateremtő) kurzusunkon

Fantasyt írsz, és szeretnéd az olvasóidat elkalauzolni abba a világba, amit megálmodtál? Segítünk, hogy a legtöbbet hozhasd ki a szövegből, és plasztikus leírásokkal, élményszerű ábrázolással teremtsd meg a fantasy világod hangulatát. Májusban induló, új, leírásközpontú kurzusunk segít zsánerspecifikusan elsajátítani és gyakorolni az atmoszféra és a környezet megteremtéséhez szükséges eszközöket. A négyhetes, gyakorlati kurzuson az elméleti…

Olvass tovább

Szerkesztés

Nemrég 100 szavas játékot játszottunk, amelynek nyertese, Agatha Keyguard beküldhette egy regénye elejét, hogy kollégánk megszerkessze. A nyitás nagyon izgalmas, megjelenik a krimi és a fantasy ígérete is az első oldalakon. A mostani kezdés alkalmas arra, hogy átgondoljuk – és átbeszéljük -, mennyi titkot bír el egy regény eleje, mennyire érdemes titokzatosan kezdeni, és ha…

Olvass tovább