A regénybe itt tudsz beleolvasni.
A Démon és a papnő regényhez érkezett megoldások:
Lukácsi Zsuzsa küldte:
Ideális olvasó:
Lelkes-Lázadó Lilla, tizennyolc éves, most érettségizett. Jelenleg a felvételi ponthatárokra vár, fél szívvel, amúgy a lábát lógatja, mert nyár van. Elvi szinten gyűlöli az előítéletes viselkedést, ezért már az elején eldönti, hogy a démonnak fog drukkolni, mert az természetesen valójában jó. Sokat olvas, kötelezőket kevésbé, a lányos könyvekre, nagy, ambivalens szenvedélyek bemutatására, természetfelettire viszont vevő. Halad a korral, mindig elolvassa azt is, amit a barátnői ajánlanak neki, magyart, külföldit vegyesen. Utána jól kielemzik a karaktereket, meg hogy kinek ki tetszik. Próbált már maga is valamilyen természetfölöttis-szerelmes sztorit írni, de az még korábban volt, nem sikerült túl jól, abba is hagyta.
A szülői tekintély ellen folyamatosan lázad. Meg sem fordult a fejében, hogy követi a dinasztikus vonalat, és maga is az orvosira megy, mert nem hajlandó könyvtárakat bemagolni. Végül is angol szakra jelentkezett, de még nem tudja. Legszívesebben elvégezne egy komolyabb fotós tanfolyamot, de ahhoz a szülei nem adnak pénzt, ő pedig nem is kérne tőlük.
Fiúkkal nincs problémája, könnyen teremt kapcsolatokat, de emellett persze elfér, hogy könyvkarakterekért olvadozzon, igazából ezért is olvas. És hogy megerősítést nyerjen a saját küzdelmeihez vagy erőt merítsen a szereplők bátorságából. Ezekre bárhol és bármikor vevő: buszon, strandon, suliban, vécén, ágyban fekve, fotelban, füvön. Színesíti az életét, amikor éppen nem éli.
Fülszöveg:
Mit tehet egy tizenhét éves lány – aki hercegnőként választotta a papi hivatást –, ha elvágják a hitet és biztonságot adó szellemektől, igaztalan vádak kereszttüzébe kerül, a feljebbvalója titokban egy homályos küldetésre küldi, és mindennek tetejébe még egy fiatal démont is a nyakába varrnak, aki amellett, hogy alig bír úrrá lenni a benne rejlő indulatokon, még zavarba ejtően vonzó is? Hát természetesen felveszi a kesztyűt, hogy igenis megbirkózzon mindezzel!
Egy világban, ahol évszázadok óta békés egyensúly uralkodik, most kibillentek a biztosnak hitt tartópillérek a helyükről. Az összhangért felelős szellemek eltűnni látszanak, az eddig megbízható vezetők mintha megbolondultak volna, és olyasmi is megjelenik, ami már évszázadok óta tiltott: a mágia. Ebben a kilátástalannak tűnő helyzetben talán éppen egy fiatal, szeleburdi papnő nyílt szíve és egy sötéten elszánt, de megváltozni vágyó démon kitartása jelentheti az egyetlen kapaszkodót. Legalábbis ha ők ketten megértik ennek kihívását, és megtanulnak bízni egymásban, és megtanulnak bízni önmaguk erejében is.
***
Hűvös Ferenc küldte:
ideális olvasó
a. Könyves Réka
b. 18-24 év közötti
c. Főiskolára jár
d. Iskola után hazamegy, útközben bevásárol, majd takarít, és ha marad dieje a tanulás után, szívesen ül le egy könyvvel.
e. A molyon nézi az értékeléseket az új könyvekről, és azt veszi meg, ami jókat kap
f. Magányos, és ezen segít, ha bele tudja élni magát a könyv szereplőinek világába.
g. Rendkívül sokat álmodozik.
h. Látott valaki mást ezzel a regénnyel, és felkeltette az érdeklődését.
i. Nem akarja magát egyedül érezni.
j. Nincsenek ilyen vágyai, szórakozásból olvas.
fülszöveg
A szellemek magukra hagyták hűséges híveiket. Miközben a világ próbál napirendre térni a sosem látott esemény fölött, az ifjú papnő, Mortua veszélyes küldetésre indul. Célja kideríteni a szellemek eltűnésének okát. Ezen az úton hű társa és védelmezője Valian, a saját múltjával viaskodó démon. Vajon sikerül a rettenetes események mögé látniuk? Megtalálják azt, aki a háttérből mozgatja a szálakat? Kettejük kapcsolata átléphet a fajok, és civilizációk között húzódó szakadékon?
E remek regényben romantika, dráma és kaland keveredik, ahogy az olvasó előtt lassan kitárul a remekül kidolgozott világ. Csak ajánlani tudom ezt a könyvet mindenkinek, aki szereti az igényes fantasy-történeteket.
***
Immo Dea küldte:
a. Mi a neve? Kis”Elvarázsolt” Réka
b. Hány éves? Tizenkilenc
c. Mivel foglalkozik?Tanuló
d. Hogy néz ki egy napja?
Reggel szépen felkel, összekészülődik egy fárasztó naphoz, mert az összes tanár majd őt akarja szívatni. Reméli, hogy nem fog valamiből zh-t vagy tesztet írni, emellett azt is, hogy egy beadandót sem felejtett el megírni. Az ágyat rendezetlenül hagyja. Elmegy az óráira, kellőképpen elfárad, és miután hazaért felugrik pár megszokott honlapra, elszöszmötöl a kedvenc játékaival, majd olvas egy kicsit, hogy kellőképpen későn állhasson neki tanulni. Éjfélig vagy kicsit tovább tanul, lezuhanyozik, és visszaájulva az ágyba magára kanyarítja a takarót. Természetesen étkezik is… kellőképpen irregulárisan.
e. Mennyire tájékozott a magyar szerzők szórakoztató irodalmi műveivel kapcsolatban?
Valamennyire szereti az itthoni műveket, de egy izgalmas álnév megkapja a figyelmét, ha a könyvesboltban a polcok között jár. Legalább egy kedvenc magyar írója van.
f. Mi a problémája, amin az olvasás tud segíteni?
Szürke, monoton hétköznapok, és mivel elég álmodozó ezért egy jó könyv megmentheti az unalomtól. (No, meg persze a túlzott tanulástól is)
g. Mik a következményei ennek a problémának? Kissé hanyag, elvarázsolt figurává nőtt.
h. Mi az a jellegzetes élethelyzet, amibe kerülve valaki potenciális olvasója lehet a műnek?
Internetes íróközösség, vagy egy amatőr írók oldalához való csatlakozás.(Egyelőre)
i. Mik az “alacsonyabb rendű” vágyai, amihez a mű olvasása segítheti hozzá (ha van ilyen)? (Szex/erotika, félelem leküzdése, biztonságérzet, stb.)
Ha leányzó az illető, pár igazán lovagias férfiúval is megismerkedhet.
j. Mik a “magasabb rendű” vágyai, amihez a mű olvasása segítheti hozzá (ha van ilyen? (Családba, közösségbe tartozás; mások általi elismerés; önbizalom; sikeresség; önmegvalósítás, tudásvágy, kíváncsiság, esztétika stb.)
Kae képessége a hangulatteremtésre kifejezetten jó, ezért valószínűleg egy idő/dimenzióutazásra is elrabolhatja a mű az olvasóját. Így megszabadulhat a szürke hétköznapoktól, és a kis főszereplővel együtt ő is hős lehet, ott ahol a legnagyobb szükség van rá. Barátok várnak rá, bármikor újraolvassa a fejezeteket/részeket, és a békét meg a szerelmet is megtapasztalhatja. Legjobb mottó talán az lenne, hogy a kis emberek is nagy dolgokra képesek.
fülszöveg
Szolgálók már pedig nincsenek… Vagy mégis vannak?
Mortua Mortandis, a kis papnő, kétszeres problémába ütközi: nem elég, hogy a szellemek elhagyták világukat, de még egy démonnal is meg kell küzdenie. Igaz utóbbi testi sértést nem jelent, de a fiatal lánynak meg kell küzdenie felébredő érdeklődésével a daliás Valian iránt. Vajon a szellemek tényleg jól döntöttek, hogy nyájukba irányították ezt a veszélyes fiatalembert?
De az idő telik, a szellemek felügyelete nélkül pedig rettegés ül minden szempárban, s az évezredes béke megbomlani látszik. Így hát minden félelme ellenére Mortuának fel kell kerekednie, hogy kiderítse miért apadt el az áramlat, és végre visszaállítsa a rendet világukban.
***
Lylia Bloom küldte:
Ideális olvasó:
– Fantá Zia
– 27 éves
– egy utazási irodában dolgozik, ügyfelekkel foglalkozik
– felkel, kávézik, nagy gonddal kiválogatja a ruháit – hátha szembejön vele a nagy Ő, dolgozni megy, ábrándozik az úti célokról, amiket másoknak ad el, délután hazamegy, olvas – mert ez kapcsolja ki a legjobban, esetenként beül egy-egy kávéra, fagyira, italra valahova néhány barátnőjével
– azt olvassa, ami épp megtetszik neki, nem foglalkozik vele, hogy magyar szerző írta-e
– problémája: úgy érzi, még nem találta meg a helyét a világban
– következményei: nem elégedett az életével
– ebédszünetben mindig a könyves webáruházak akcióit böngészi, és ha valami felkelti az érdeklődését, azt megveszi magának
– alacsonyabb rendű vágyak: figyelemelterelés, kiélje azokat a vágyait, amiket nem tud a való életben megvalósítani
– magasabb rendű vágyak: rájöjjön, hogy mi is az életcélja, mi az, ami igazán fontos neki
Fülszöveg:
Egy világ, ami akár a miénk is lehetne, mégsem az. Egy világ, amit ha megértesz, megszeretsz, és onnantól kezdve legszívesebben a könyv lapjai közé bújnál, hogy részese lehess.
Mortua, a szeleburdi, fiatal papnő mellett egy percig sem lehet unatkozni, ő még arra is képes, hogy Valiant, a mogorva démon-harcost is az ujjai köré csavarja.
Kaland, szellemek, varázslat, hit, nevetés és könnyek – egy igazi „mese” hozzávalói, amit az írónő kiegészített egy cseppnyi szerelemmel, hogy teljes legyen az élmény!
***
Szofi küldte:
Mortua Mortandis, harcos-pap és kegyelt élete fenekestől felfordult…
Egy szokásos szertartással kezdődött az egész, amit minden tizedik évben elvégeznek a Shreior ligetben.
Társául Valian-t a messzi földről érkezett démont kapja, aki nem a barátságosságáról híres.
Miután kisebb-nagyobb gondokkal sikerült elvégezni a szertartást a hazafelé vezető úton szörnyűség érte őket.
Valian, az őket megtámadó harcosokat lemészárolta.
Mortua ugyan védelmébe vette a férfit, de még ő sem tehetett semmit a lelkiismerete ellen.
Ám a szellemek elhagyták az egyházat…
Mindenki aggódik, hogy talán sosem térnek vissza.
Martua és Valian együtt indulnak útnak, hogy megtudják, miért nem védik őket a szellemek…
Vajon sikerrel járnak?
Vagy a köztük lévő ellentétek a küldetést is veszélybe sodorja?
Ideális olvasó
a. Mi a neve? (adj neki beszélő nevet) – Komoly Bálint
b. Hány éves? – 20
c. Mivel foglalkozik? – A Szegedi Egyetem Mérnöki karának hallgatója
d. Hogy néz ki egy napja? – A reggeli után vagy az órákon ül vagy szabad órái lévén időt szakít az olvasásra. Ebéd után szintén visszatér az iskolapadba, majd éli közösségi életét a barátaival, este pedig ha éppen jut rá ideje könyvet vesz a kezébe.
e. Mennyire tájékozott a magyar szerzők szórakoztató irodalmi műveivel kapcsolatban? – Általában tisztában van, de fantasy kedvelő révén, leginkább ezeket követi figyelemmel.
f. Mi a problémája, amin az olvasás tud segíteni? – Stresszoldás.
g. Mik a következményei ennek a problémának? – Ideges, harapós, mindenkivel összeveszik és magára haragítja azokat, akiket szeret.
h. Mi az a jellegzetes élethelyzet, amibe kerülve valaki potenciális olvasója lehet a műnek? – Ha teljesen ki akar szakadni a világából, egy másik nem létező világban kalandozni együtt a szereplőkkel, akikben talán saját magára ismerhet.
i. Mik az “alacsonyabb rendű” vágyai, amihez a mű olvasása segítheti hozzá (ha van ilyen)? (Szex/erotika, félelem leküzdése, biztonságérzet, stb.) – Lenyugvás, stresszoldás.
j. Mik a “magasabb rendű” vágyai, amihez a mű olvasása segítheti hozzá (ha van ilyen? (Családba, közösségbe tartozás; mások általi elismerés; önbizalom; sikeresség; önmegvalósítás, tudásvágy, kíváncsiság, esztétika stb.) – Önmegismerés, ha ez egyik szereplőben képes felismerni önmagát, megismeri önnön korlátait. Elhiszi, hogy ha nagyon akar valamit, akkor azt elérheti
***
Rinn küldte:
ideális olvasó
1. Név: Hebrencs Hella
2. Hány éves: 19
3. Mivel foglalkozik: első éves egyetemi hallgató
4. Hogy néz ki egy napja: Ébredés: 09:00-kor – élvezi a nagybetűs életet és az egyetem nyújtotta szabadságot. Tervek nélkül egyelőre éli, hasonszőrű szeleburdi ismerősei életét. Mivel a vizsgaidőszak még kanyarban sincs, messziről kerüli a reggeli órákat. Az ebédet ismerőseivel költi el, közben zavartan kikapcsolja a telefont – anyu kereste, égő. Délután felébred benne a lelkiismeret, elindul órára, kora este tér vissza a kollégiumba. Szerda kivételével minden nap fejfájást vagy hányingert mímel, majd amikor szobatársai távoznak, előveszi a fiókba rejtett regényeket – mindig szükség van fantáziára. Éjfél tájban szunnyad el, álmában a főhős mellett ébred, sárkánnyal küzd, királylánnyá lesz, lovaggá üt, csodakertet varázsol.
5. Mennyire tájékozott a magyar szerzők szórakoztató irodalmi műveivel kapcsolatban? Nem szerző, hanem címek és borítók alapján választ könyvet.
6. Mi a problémája, amin az olvasás tud segíteni? Szertelen magatartás – egy-egy könyv elolvasása után mindig komolyabban viselkedik. Elgondolkodik a főhős problémáin, a karakterek jellemfejlődési útján, a megoldásokon – elkezdi életét tervezni.
7. Mik a következményei ennek a problémának? Néha, amikor belemerül a regényekbe, akkor a valóságot is mesének hiszi, és elfelejti, hogy tetteinek kézzel fogható következményei is lehetnek.
8. Mi az a jellegzetes élethelyzet, amibe kerülve valaki potenciális olvasója lehet a műnek? Egyetemi vizsgaidőszakban a vizsgák közti napokon.
9. Mik az “alacsonyabb rendű” vágyai, amihez a mű olvasása segítheti hozzá (ha van ilyen)? nincs ilyen
10. Mik a “magasabb rendű” vágyai, amihez a mű olvasása segítheti hozzá (ha van ilyen? Kitűzni élete nagy célját – hogy önmagában és tudásában bízva képes legyen arra, hogy igaz barátságokat kössön és megtalálja helyét a való életben.
Fülszöveg
Mortua Mortandis, a lázadó nemeslány, selyemruhát adott papi köntösért. A Rendben az vidám élet egy szertelen csitri számára, főleg, ha a szellemek kegyeltje. Mortua arasznyira áll az első csóktól, amikor démoni testőrt és egyszerűnek tűnő feladatot kap a Shreior ligetben. A föld alatt azonban rá kell ébrednie, hogy képtelen félelmeit kordában tartani – és megindul a lavina.
Vérvörös szempárral szembesül, tilosban járó Koronásokat követ, testőrből lett barátért aggódik – végül szembesül a rémálommal: kultisták bújnak elő Zulkaran romjai közül, kiknek hatalma a szellemeket is csendre inti.
Valian démoni énjével harcol, titkot őriz és fed fel, karddal harcol egy világért, melynek nem gyermeke. Sötétben tapogatózva, vérben fürödve tanul meg kötődést érezni és emelt fővel viselni tetteinek következményét.
Vajon a Rend és a Korona együtt képes visszahívni a szellemeket? Mit kell tenni, kit kell veszíteni, hogy az áramlat újra kegyébe fogadja a világot? Lehet-e hinni még, ha földre hull a pallos? Elég erős a kapocs démon és papnő közt, hogy hangjuk legyőzze a mágiát?
***
László Nóra küldte
a. Mi a neve? Névtelen Papnő
b. Hány éves? A démon és a papnő olvasója nincs korhoz kötve, 14 felett bármennyi lehet.
c. Mivel foglalkozik? Monoton, fárasztó munkával vagy még tanul.
d. Hogy néz ki egy napja? Felkel, dolgozik/tanul, majd este/délutánonként egy üdítő olvasmánnyal kapcsolódik ki.
e. Mennyire tájékozott a magyar szerzők szórakoztató irodalmi műveivel kapcsolatban? Amennyire csak lehetséges, igyekszik követni az új szerzőket, illetve figyelemmel kíséri a régebbieket is, hogy milyen irányban haladnak. Még ha nem is olvassa el mindegyiket, próbál tájékozódni azzal kapcsolatban, hogy miket, milyen témában alkotnak.
f. Mi a problémája, amin az olvasás tud segíteni? A környezet, amiből ki szeretne szakadni. Mivel erre egyelőre nincs lehetősége, így olvasás útján kalandozik el olyan helyekre, amelyek különlegesek a számára, még ha ezek nem is léteznek. Ha olvas, olyankor bármi valóságossá válhat arra a néhány órára.
g. Mik a következményei ennek a problémának? Kóros függőség a fantasy irányvonalhoz.
h. Mi az a jellegzetes élethelyzet, amibe kerülve valaki potenciális olvasója lehet a műnek? Hall róla ismerősöktől, megtalálja a könyvesboltban, és megtetszik neki, vagy egyszerűen csak az interneten böngészve rátalál.
i. Mik az “alacsonyabb rendű” vágyai, amihez a mű olvasása segítheti hozzá (ha van ilyen)? (Szex/erotika, félelem leküzdése, biztonságérzet, stb.) Figyelemelterelés vagy unaloműzés.
j. Mik a “magasabb rendű” vágyai, amihez a mű olvasása segítheti hozzá (ha van ilyen? (Családba, közösségbe tartozás; mások általi elismerés; önbizalom; sikeresség; önmegvalósítás, tudásvágy, kíváncsiság, esztétika stb.) Kreativitás kiélése, amit az ösztönöz, hogy elképzelje a helyszíneket, szereplőket a leírások alapján.
Fülszöveg:
Mortua, a fiatal, de tehetséges papnő fontos megbízást kap, melyre Valian, a nemrégiben a rendházba érkezett démon is elkíséri. Mindkettőjüket fűti a bizonyítási vágy, ami nem könnyíti meg a küldetésüket. Sikerrel járhat-e ez a furcsa páros? Vajon képesek átlépni a határaikat, és összefogni a közös cél érdekében?
Amikor minden elszabadul, csak a szellemekre hagyatkozhatnak…
vagy még rájuk sem?
A válaszok a könyvben rejlenek, találd meg őket Te is, kísérd el Mortuáékat erre a kalandoz utazásra!
***
Bozóki Viktória küldte:
a. Mi a neve? (adj neki beszélő nevet) Lelkes Lenke
b. Hány éves?26
c. Mivel foglalkozik?Helpdesk-es
d. Hogy néz ki egy napja?Reggel korán kel így néha tud olvasni, 8-9-re jár dolgozni. Buszozik, a buszon olvas. Délután 4-ig dolgozik. Délután pihen a családjával és a barátaival, este olvas lefekvés előtt.
e. Mennyire tájékozott a magyar szerzők szórakoztató irodalmi műveivel kapcsolatban?
Elég jól tájékozott
f. Mi a problémája, amin az olvasás tud segíteni?Belefárad a munkájába, az emberekkel való folyamatos kommunikációba.
g. Mik a következményei ennek a problémának?Fásultság, stressz, amit képes az olvasással levezetni.
h. Mi az a jellegzetes élethelyzet, amibe kerülve valaki potenciális olvasója lehet a műnek?
Barát ajánlására
i. Mik az “alacsonyabb rendű” vágyai, amihez a mű olvasása segítheti hozzá (ha van ilyen)? (Szex/erotika, félelem leküzdése, biztonságérzet, stb.)Kalandvágy, romantika.
j. Mik a “magasabb rendű” vágyai, amihez a mű olvasása segítheti hozzá (ha van ilyen? (Családba, közösségbe tartozás; mások általi elismerés; önbizalom; sikeresség; önmegvalósítás, tudásvágy, kíváncsiság, esztétika stb.)
Kíváncsiság, önmegvalósítás
Fülszöveg:
Mortua és Valian különös páros. A csacsogó, szeleburdi fiatal papnő, és a másik világból érkező démon közös feladatot kap. Küldetésük, hogy elvégezzék a szokásos szertartást a Shreior ligetben. Nem sokkal később eltűnnek a szellemek, és egyre több probléma szakad a furcsa páros nyakába: szembe kell nézniük a Szárnyas Korona Rendjével. De vajon tényleg ők állnak a háttérben? Mortuára és Valianra vár a feladat, hogy kiderítsék, mi történt Morammorban, a megszentelt kertben.
***
Kékesi Veronika küldte:
1. Az ideális olvasó:
a. Mi a neve? (adj neki beszélő nevet)
Mezei Virág
b. Hány éves?
Tizennyolc.
c. Mivel foglalkozik?
Szorgalmasan tanul az érettségire.
d. Hogy néz ki egy napja?
Nappal suliban van, délután-este pedig leckét ír, tanul, illetve a szabadidejében a barátaival találkozik.
e. Mennyire tájékozott a magyar szerzők szórakoztató irodalmi műveivel kapcsolatban?
Meglehetősen tájékozott, keresi az újdonságokat, szívesen veszi kezébe az általa nem ismert szerzők műveit is.
f. Mi a problémája, amin az olvasás tud segíteni?
Leterhelt a sok tanulástól, és izgul a rá váró vizsgák miatt.
g. Mik a következményei ennek a problémának?
Türelmetlenebb az ismerőseivel, családjával, gyakran fáradt, ideges.
h. Mi az a jellegzetes élethelyzet, amibe kerülve valaki potenciális olvasója lehet a műnek?
Utánaolvasott az interneten, és megtetszett neki a tartalma, valamint az, amit a hozzá hasonló érdeklődésű ismerősei mondtak róla.
i. Mik az “alacsonyabb rendű” vágyai, amihez a mű olvasása segítheti hozzá (ha van ilyen)? (Szex/erotika, félelem leküzdése, biztonságérzet, stb.)
Szeret jól kinéző, vonzó férfi szereplőkről olvasni.
j. Mik a “magasabb rendű” vágyai, amihez a mű olvasása segítheti hozzá (ha van ilyen? (Családba, közösségbe tartozás; mások általi elismerés; önbizalom; sikeresség; önmegvalósítás, tudásvágy, kíváncsiság, esztétika stb.)
Közösségbe való beilleszkedés, illetve a kölcsönös bizalom elérése.
Fülszöveg:
Hová tűntek a szellemek? – Mortua, a fiatal papnő erre keresi a választ. Ez nem egyszerű feladat, hiszen a szellemek segítsége nélkül a saját erején és tudásán kívül csupán a társára támaszkodhat, aki történetesen egy másik világból származó démon. A párosnak nemcsak a kölcsönös bizalom és az összhang megtalálása okoz gondot, de az ellenfelük is jóval keményebb diónak bizonyul a vártnál.
A démon és a papnő egy izgalmakban és fordulatokban gazdag fantáziavilágba kalauzolja el az olvasót, hogy részese legyen a két főhős kalandjának.
***
Nagy Kinga küldte:
Kae: A démon és a papnő című regényének a tökéletes olvasója:
Szent Olvasó von Mortandis szereti a regényeket. Már elmúlt tizenhat éves, jelenleg álmai könyvtárában dolgozik, ahol mindennap ugyanazt a munkát végzi: levesz egy könyvet, megszagolja, kinyitja, elolvassa és becsukva visszarakja a polcra. Másnap ugyanezt teszi. Szereti a magyar szórakoztató irodalmat, gyakran kutat a neten újdonságok után. Leginkább kikapcsolódásra használja a könyveket, túl stresszes az élete (sok időbe telik levenni a könyvet a polcról és kinyitni), és emiatt szeret időnként elmerülni egy-egy fiktív történet világában. Ha egyik pillanatról a másikra eltűnnének a könyvek, valószínűleg belehalna a bánatba, vagy legalábbis az unalomba biztosan. Szent Olvasó von Mortandis úgy gondolja, egy fáradt nap után, vagy épp kórházi szabadság alatt bárkinek jót tehet Kae regénye. A történet magával ragadja az embert. Mindemellett esélyesen kielégítheti az ember kíváncsiságát, eltörölheti unalmát és segíthet abban, hogy az adott olvasó másokkal összeismerkedve egy új közösség tagjává válhasson, Egy könyv, ami összehoz.
Fülszöveg:
Egy papnő új feladatot kap, egy démon esélyt az újrakezdésre. A háttérben mindeközben sötét erők szövetkeznek a világ ellen. A szellemek pedig elhagyták híveiket…
***
Hegedűs Hajnalka:
Az ideális olvasó:
Név: Álmodozó Aliz
Kor: tizenöt éves
Foglalkozása: gimnazista.
Egy napja: Reggel időben érkezik az iskolába, amíg be nem csengetnek, előveszi kedvenc könyvét, A démon és a papnőt, ami a sok olvasástól már rongyos lett, és elölről kezdi az egészet. Unalmasabb órákon is bele-belepillant kedvenc történetébe. Még mindig ugyanúgy izgulja végig, mint első olvasáskor. Ebédszünetben a barátnőivel kitárgyalják, hogy kinek melyik a kedvenc szereplője – hiszen mindegyikőjüknek kölcsönadta a fantasyt. Otthon amint befejezte a tanulást, az első dolga, hogy felnéz a közösségi oldalra, hátha kedvenc írónője folytatta on-line regényét. Nagy az öröm, van friss fejezet, pillanatok alatt elolvassa, hosszú kritikát ír Kaenak, aztán megy angol szódolgozatra tanulni. Este lefekvés előtt még továbbolvassa A démon és a papnőt, mielőtt leoltaná a lámpáját. A félhomályban Valianról ábrándozik, majd elnyomja az álom.
Tájékozottság: Aliz imádja a Könyvmolyképző könyveit, és mivel ők magyar írók útját is egyengetik, ismer egyet-kettőt, sőt szereti is a regényeiket. Jó érzéssel tölti el, hogy a magyar írók is vannak olyan jók, mint a német vagy amerikai kollégáik.
Problémája: Aliz fantáziája túl élénk, ezért amíg nem kezdett el könyveket olvasni, folyton elkalandozott az órákon is. De mióta a kezébe vette az első igazán az ő ízlésének megfelelő irományt, azóta le vannak kötve felesleges energiái, és jobban tud a tanórákon is figyelni.
Következmények: A jegyei bizonyos tárgyakból az órai álmodozásoknak köszönhetően megromlottak.
Világ: Egy teljesen új, ismeretlen kultúrába repít minket a történet, amit mégis már az elejétől kezdve otthonosnak érzünk. Annyira magával minket a fantasy, hogy szinte elhisszük, hogy a következő pillanatban Loghor a lovagjaival kopogtat az ajtónkon.
Alacsonyabb rendű vágyak: Aliz előtte képtelen volt megbékélni a szertelen természetével. Attól félt, sok embert idegesít az álmodozó, elrévedő személyiségével, de miután a könyv ráébresztette, hogy egy pimasz lányt, egy önmagát marcangoló démont, sőt még egy mindig morózus Koronást is meg lehet szeretni, többé emiatt nem feszengett.
Magasabb rendű vágy: Hála a történet többi olvasójának, új közösség tagja lett, ahol csupa olyan ember van, mint ő.
Fülszöveg:
A fiatal papnő, Mortua élete a megszokott mederben folyt…
Aztán jött Valian.
Egy démon, aki a másik, kegyetlen világból érkezett hozzájuk. Két különböző személyiség, egy közös cél.
Meg kell állítaniuk a gonoszt, a világukat vissza kell billenteni a helyére.
Képesek lesznek rá?
Egy fantasy, ami garantáltan magába szippant, ne visszakozz! Már várnak rád az új kalandok.
***
Siv Mauren küldte:
Szalai Tímea, 17 éves, diák. Nem jár szórakozni, nem iszik, nem cigizik. A napjai unalmasan telnek, iskola után egyből haza indul, hétvégén is általában otthon van, vagy legfeljebb a rokonaihoz megy látogatóba. Általános iskolában csúfolódás középpontja volt, azóta visszahúzódó, és nem szeret idegenek közé menni. Az olvasás lett a fő szenvedélye, kedvencei az egyedi, jól megírt fantasy-művek, ahol nincs megkötve a képzelőerő.
Ahányszor végigkísér egy kedves szereplőt a könyv lapjain, egy kicsit kiszabadul a monoton életstílusból. Ha az egyszerű kovács fia megmenti a világot, Laura egy kicsit jobban bízik magában, ha a szerelmesek egymásra találnak, újra lát saját maga számára is reményt.
Fülszöveg:
Amikor a szellemek hirtelen elhagyják papjaikat, majd sorra kegyeltjeiket is, pánik tör ki a kolostorokban.
Valian, a démon, aki elhagyta a saját országát, hogy megváltozhasson, és Mortua, a szeleburdi papnő egy küldetés során az események középpontjába kerül. Az életükért és az igazság kiderítéséért küzdenek, és minél mélyebbre ásnak, annál inkább összezavarodnak.
Ki az igazi ellenség? A Szárnyas Korona Lovagrendjének nagymestere, az újonnan erőre kapott mágusok, vagy talán rejtőzik még valaki a színfalak mögött?
***
A szerző írta:
ideális olvasó
Gondos Gabinak hívják. Tizenhét-tizennyolc éves lány, élete egyik ijesztőnek tűnő, nagy fordulata előtt áll (ez lehet az utolsó középiskolai év az érettségivel, illetve a továbbtanulás, a főiskola/egyetem kezdete is), ami miatt sokat aggodalmaskodik. Barátnője kevés van, fesztiválozni, bulizni nem jár, így a nyári szünetben rengeteg a szabadideje. Mindig is szeretett olvasni, beleélni magát mások történeteibe (minél kevesebb köze van a szürke hétköznapokhoz és az ő aggályaihoz, annál jobb), így nem kérdés, hogy a nyáron jó néhány régi és új kedvencet sorra vesz. Magyar és külföldi szerzőt egyaránt szívesen olvas, dedikálásokra örömmel jár, nagy pozitívum számára, ha az író elérhető (facebookon, blogban, könyves rendezvényeken), és kapcsolatot tart az olvasókkal. Problémája, amin az olvasás segít: amíg egy másik világban kalandozik, nem emészti magát a jövőn (ami mindenképp elkövetkezik, akkor is, ha görcsöl rajta) és a saját gondjain. Így lényegesen kevesebbet szorong, illetve úgy érezheti, a szereplők problémái mellett az övé egészen eltörpül. A démon és a papnő olvasása közben ráadásul átélheti, hogyan lesz egy minden szempontból kívülálló érdemei szerint a közösség szerves része, vagy hogy akkor is rátalálhat a szerelem és a boldogság, ha elsőre úgy tűnik, minden összeesküdött ez ellen, szíve választottját is beleértve.
Fülszöveg
A szeleburdi Mortua a kezdő papnők örömben és izgalomban gazdag életét éli. A szellemek kegyeltjeként mindene megvan, amire vágyhat: sikeres küldetések, rokonlélek harcostárs, ráadásul úgy tűnik, lassan az első szerelem is rátalál… Ám ekkor váratlanul érte küldenek az anyakolostorból, a kalandok pedig egyre sötétebbé válnak. A szellemek egész életében mellette álltak – de mi történik, ha most nekik van szükségük őrá?
Valiant, az ifjú démont a gyermek- és fiatalkorában átélt rémségek hajtják egyik világból a másikba. Úgy tűnik, a szellemek követői között végre megnyugvásra lelhet, de a múlt berögződései itt is tovább kísértik. Vajon tényleg hiába próbálja megtagadni vérszomjas természetét, vagy csapdába csalták? Mit akarhat tőle a Szárnyas Korona Lovagrendjének nagymestere, és mit a vörös köpenyt viselő, tiltott mágiát űző varázstudók? Mire megy ennyi ellenséggel szemben, ha az oldalán csupán egy idős rendházfőt, egy gyanúsan viselkedő lovagot, és persze egy szeleverdi, fiatal papnőt tudhat?
Mortua és Valian részletesen kidolgozott, aprólékos világa éppúgy magával ragad, mint a benne élők. Sodró, szövevényes cselekmény, vérbeli dráma és megható szerelmi szál vár a kötet lapjain, ahol bárki a szívedhez nőhet, és senki túlélésére nincs garancia. Számtalan apró részlet teszi második, sőt harmadik olvasásra is élvezetessé a történetet, amelyet már az interneten több százan izgultak végig. A szellemek legyenek minden olvasóval!
***
Érdekel a regény?
Első gondolatom: úúú, Morammor? (A képen.)
Második gondolattal nekiálltam számolni.
Harmadikra, olvasás után csak megköszönni tudom mindenkinek, aki rászánta az időt és az energiát. Hihetetlenek vagytok!
Igen, tizenegy megoldás, erre jött a legtöbb.
Én a sajátomon kívül tizenkettőt számoltam, de mindjárt iszom egy kávét, és újra megolvasom. 😀
Lehet, hogy 12, passz. 🙂
Érdekes dolog ez a fülszöveg, mert ha arról mesél, hogy van egy lány meg egy démon, akik jellemben nagyon különböznek, de persze vonzódnak egymáshoz, és még közös feladatuk is van, és vajon összebarátkoznak-e, akkor az máris előrevetít bennem egy csomó feltételezést (nem tudom, igazakat-e), és esélyes, hogy leteszem köszönettel, hogy klisé.
Ha viszont arról olvasok, hogy itt ez a világ a szellemekkel, kik ők, miért fontos, hogy itt vannak-e, mi is történt, akkor viszont azt mondom, hogy ebbe belenéznék.
Szóval nem mindegy, hogy mit ígér vagy kit próbál elérni a fülszöveg. 🙂
(Asszem, levontam a játék tanulságát 😀 )
Hello.
Ennél a történetnél mindenki egy korosztályra gondolt. 🙂
Nekem Lukácsi Zsuzsa olvasója tetszett a legjobban.
Egyetértek Katalinnal, nekem is jobban felkelti a fantáziám a szellemek eltűnése, mint a démon és a papnő (lol) „összejönnek-e” leírása 🙂
Felvetődött bennem valami a fülszövegekkel kapcsolatban, ami nem feltétlenül ide tartozik (előre is bocsánat érte). Szóval: legyen-e értékítélet a fülszövegben, vagy ne? (Azért épp ide írom le mindezt, mert a fenti szövegek között mindkét megközelítésre akad példa.)
Nálunk, Magyarországon az tekinthető hagyományosnak, hogy a cselekményre, a szereplőkre utalunk röviden, figyelemfelkeltő módon, de értékítélet nélkül. A másik „iskola” az amerikai, ami megpróbálja a grabancánál megragadni az olvasót: lehet benne megszólítás, gazdag a kérdő és felkiáltó mondatokban, és nemritkán szinte hozsannázó dicsérettel illeti a regényt (nagyszerű, letehetetlen stb.) Ismeretes, hogy ez bizonyos olvasókat megfog, másokban azonban visszatetszést kelhet; egyesek szerint Amerikában az első, Magyarországon viszont a második csoportba tartozik az olvasók többsége. Szóval a kérdésem elsősorban Aranymosóhoz szól: ez ma is így működik-e, ill. van-e megfigyelhető különbség az eladásokban aszerint, hogy milyen a fülszöveg?
Gergely, ehhez én annyit tennék hozzá, hogy külföldi szerzők itthon kiadott könyveinél nem ritka, hogy a sztori leírása mellé bekerül, hogy világhírű, milyen nagy siker az eredeti nyelven vagy akár más nyelveken is a mű, illetve egy-két értékelő szó a szerzőről. Ez nálad inkább az amerikainak nevezett csoporthoz tartozik?
Amerikai szerzőtől megszoktam már, ráadásul a borítóra is rányomják, ha New York Time Best Seller. Szóval, amerikai könyveknél okés, van ez így. Magyar szerzőnél nem bánom, ha leírják, hogy ő már több regényt is írt, akár hivatkozhatnak is rá, de ha előkerül a „zseniális” vagy „lebilincselő”, akkor úgy vagyok vele, azt hadd döntsem el én 🙂
Tibi, de akkor a külföldi szerzőnél sem szereted a „zseniális” meg „lebilincselő” szavakat, csak azt, hogy New York Times bestseller, vagy ott eldönthetik helyetted a külföldiek? 🙂
És vajon, ha itthon nincs meghatározó újság bestseller listával, akkor mit kellene itthon ráírni, ami elfogadható…?
Én is gondolkodtam rajta, mennyire fér ez bele, úgyhogy olyat csináltam, hogy az utolsó bekezdést szimplán le is lehessen csapni róla. Roppant tanulságos dolgokat mondtok, köszönöm!
Katalin, az a helyzet, hogy én sem nagyon értek hozzá, de szerintem igazad van: ezek a dolgok talán inkább az „amerikai iskolához” tartoznak. Annak idején a szerkesztőm kifejezetten óva intett attól, hogy értékítéletet tartalmazó fülszöveget írjak (bár magamtól sem írtam volna ilyet), viszont úgy látom, mostanában nálunk is egyre több az amerikai típusú fülszöveg. Pl. épp a Könyvmolyképzőnél láttam több ilyet (nem csak külföldi regények fordításainál), és azért itt tettem fel a kérdést. Tényleg kíváncsi vagyok, hogy vajon melyik fajta fülszöveg a „nyerő”.
Én sem szeretem, ha lediktálják nekem mi a zseniális; majd eldöntöm 🙂 Nekem a fülszöveg meséljen el minden érdekeset, de spiler nélkül ám 😀