Felkai Ádám: A 4-6-os halálrandi

Bevezető

 ― Tücsök halott.

― Á, szóval tücsök volt! Nem is tudtam.

Négyen álltak az elegáns irodában. Három öltönyös férfi, akik állatfejeket ábrázoló maszkokat viseltek. Egy róka, egy fekete párduc és egy hófehér nyúl. A negyedik ezüsthajú, kidohányzott hangú, teltkarcsú hölgy szürke kosztümben, az asztal mögött illesztette mutató- és középső ujját az asztallapjára rádőlt férfi nyaki ütőerére. A férfi öltönyt viselt, ahogy jelenleg függőleges testhelyzetben lévő társai is, a maszkja pedig valamiféle rovart ábrázolt, ezek szerint tehát tücsköt.

A tücsök álarc az oldalán feküdt az asztalon ― alatta mindenféle papírok ―, és úgy bámult a társaságra. Kissé félrecsúszhatott azonban a férfi fején, mert a szemnek vágott résekből őszes barna haj türemkedett elő.

― Érdekes ― vakarta a maszk alatt az állát Róka. ― Én mindig Hangyának hívtam, és egyszer sem tiltakozott.

― Pedig egyértelmű, látja a csáprágókat? A tücsök leveleket rágcsál, a hangya viszont összeszed mindenfélét, és becipeli a bolyba, egészen más alakú szerv szükséges ehhez ― mondta Párduc.

― Nahát! ― mondta Róka, és közelebb lépett a tetemhez, hogy jobban tudja tanulmányozni.

― Azonkívül zöld.

― Mi zöld?

― Hát a tücsök színe. Zöld hangya nincsen, csak fekete és vörös. Meg talán arany.

― Egész biztos?

― Azt hiszem.

― Azt mondja, hogy a Földön sehol sem él zöld színű hangya? Sem Ausztráliában, sem Afrikában, de még Indiában sem? Arrafelé minden különös dolog megtörténik. Olvastam például egyszer egy jógiról…

― Talán ennek mégsem most van itt az ideje, Róka úr ― mondta a teltkarcsú hölgy.

Róka elhallgatott, majd lassan megfordult. Vihar előtti csend telepedett a szobára.

Róka és az idősödő hölgy farkasszemet néztek.

― Egyelőre még én vagyok ennek a kócerájnak a vezetője, és én döntöm el, hogy mikor minek van itt az ideje ― mondta Róka.

― És Nyúl úrra nem gondol?

Róka szeméből hirtelen eltűnt a harag. Ezt, ha nem is félelem, de legalábbis bizonytalanság váltotta fel.

Mély levegőt vett.

― Magdika, ― szólt Róka ― fordítsa le, legyen olyan kedves, Nyúl úrnak, hogy Hangya úr, akarom mondani: Tücsök úr sajnálatos mód eltávozott közülünk, és ez ügyben vizsgálatot rendelek el.

― Köszönöm ― mondta Magdika.

Magdika éppen nagyon lelkesen magyarázott latinul, amikor Róka közbe vágott:

― Ja, és mindenképpen nézzen utána, hogy létezik-e zöldszínű hangya.

Ezután némán kilépdelt a szobából.

   1.

 ― Szerintem éppen meggyilkol valakit ― suttogta a szőke hajú nő a telefonba.

A nő a Jászai Mari téri McDonald’s egyik emeleti asztalánál üldögélt, és a mobiltelefonjába beszélt. Odalent, a kivilágított Körúton egy sárga Combino villamos hajtott fel a Margit-hídra. Szemben, a járdán részegtársaság vonult el dülöngélve egy bezárt illatszerbolt kirakata előtt, miközben hangosan, és rémesen artikulálatlanul énekelték kedvenc csapatuk indulóját. A szörnyű lárma elnyomhatta a nő hangját, mert beszélgetőtársa visszakérdezett:

― Hogy mit csinál?

A nő közelebb tartotta a szájához a telefont:

― Meggyilkol valakit.

― Ne már, Edina, megint kezded?

Edina elkomorodott. Csinos, nem túl vékony, éppen nem „molett” nő volt a húszas, harmincas évei fordulóján. A mosolya bármely férfit levett a lábáról, és talán mert tudta ezt, sokat mosolygott. Persze az sem zárható ki, hogy csak gyakran volt jó kedve.

― Hogy érted azt, hogy megint? ― Kérdezte.

― Ahogy mondom ― érkezett a férfihang a mobilból. ― Képtelen vagy bárkivel anélkül találkozni, hogy az illető szerinted ne lenne sorozatgyilkos, háborús bűnös, esetleg pederaszta, aki a pincéjében egész óvodát tart rabságban.

― Jó, a pederasztában tévedtem… ― forgatta Edina a szemét.

― Meg szegény Vili bácsi, a technika tanárunk sem vezetett koncentrációs tábort.

― Nem tudhattam, hogy ötvenháromban született. Jóval idősebbnek tűnt a koránál.

― Mert tüdőrákja volt. De most nem ez a lényeg. Emlékszel a múltkori randidra?

― Ez nem randi.

― De lehetne. Itt az alkalom, ragadd meg! Komolyan beszélek, hugi, így sosem lesz senkid.

Edina szabad kezével beletúrt a hajába, és vakargatni kezdte a fejbőrét.

― Neked sincs senkid ― mondta.

― Mert nekem nem is kell. Én a jövőt formálom, és harcolok a háttérhatalommal. Neked viszont bepárásodik a szemed, ha gyereket látsz.

― És az sem utolsó szempont, hogy anyával laksz együtt, talán nem te vagy az évszázad partija.

― Anyát akarom csak megvédeni. A láthatatlan frontvonaltól…

― Persze, persze.

― Mindegy, nem rólam van szó, igaz?

A lépcsőn, magas, öltönyös férfi tűnt fel. Kezében piros műanyagtálca, amin több becsomagolt hamburger sorakozott.

― Most le kell tennem ― mondta Edina. ― De remélem, tudod a dolgod?

― Igen, tudom, ha hajnali kettőig nem jelentkezel, hívom a rendőrséget.

― Így van ― mondta Edina, azzal kinyomta a telefont, és visszasüllyesztette a zsebébe.

― Mit eszünk? ― Kérdezte arcán a varázslatos mosollyal.

A férfi lepakolta a tálcát, és leült Edinával szemközt.

Sötéthajú volt, világos bőrű és hűvösen jóképű. Edina legalábbis így nevezte: hűvösen, noha tisztában volt vele, hogy nőtársai inkább a szívdöglesztő szót használták volna. Ám Edina érzett valamit a férfiban, valami olyasmit, ami Bret Easton Ellis Amerikai Pszichójának szintén szívdöglesztő, ugyanakkor vérszomjas főhősének ― Patrick Bateman –nek az emlékét idézte fel benne.

Inkább a regénybeli Patrick Bateman-t. Christian Bale túl nyiszlett ahhoz, hogy komolyan lehessen venni.

― Mindenféle húsból hoztam ― mondta a férfi, és végigmutatott a tálcán. ― Van marha, disznó és csirke.

Edina és a hűvösen jóképű férfi Csaba séf hipnotikus főzőtanfolyamán találkoztak. Edina az odajáró kevés számú hölggyel ellentétben nem az esetleges vagy inkább: remélhető feleség korszakára történő felkészülés részeként iratkozott be. Egyszerűen csak szeretett jókat enni, és azt gondolta, hogy a legolcsóbban úgy hódolhat a kulináris élvezeteknek, ha az ételeit saját maga készíti el. Meg amúgy tanulni ― bármiről is legyen szó ― sosem haszontalan. Hogy a férfinak mi volt a célja a főzőcskézéssel, arról neki fogalma sem volt. Az biztos, hogy az egész dologhoz egyfajta merev precizitással állt. Edina kísérletezőbb volt, játékosabb, a férfi viszont nagyobb tudású és konzervatívabb. Zenei hasonlattal élve Edina főztje underground jazz, a férfié pedig egy teljes Wagner darab. Lehengerlő, nagyszabású, ám megalázóan rideg.

A tanfolyamot minden kedden délutántól egészen estig tartották itt a Jászai Mari térről nyíló egyik utcában, ő és a férfi pedig egyfelé mentek haza. Illetve nem csak egyfelé mentek, hanem a csoportból nekik nem volt autójuk egyedül. Számításba véve a tanfolyam borsos árát ez nem is volt olyan nagy csoda. Legalábbis Edina részéről. Ő úgy kuporgatta össze pár év alatt a beiratkozási pénzt. Ám a férfi a ruhái alapján megengedhetett volna magának akár egy jobb autót is. Látni őt ebben a méregdrága öltözékben a villamoson megfejthetetlen rejtélynek tűnt.

Edina természetesen gondolhatott volna arra, hogy a férfi őt akarja felcsípni, ezért otthon hagyta a kocsit, azonban olyan nőként, aki a krimi irodalmat az anyatejjel szívta magába, hajlamos volt megjegyezni minden apró részletet. Így azt is, hogy a férfi már a legelső alakalommal sem jött autóval. Meg amúgy sem érzékelt olyan jeleket felőle.

Ám jelek ide vagy oda, csak úgy alakult egész sokszor, hogy hosszú sétákat tettek meg együtt, jobb időben nem is szálltak fel a villamosra, hanem elgyalogoltak a Nyugatiig, amerre a férfi lakott, és ahol ő, Edina, felszállt a hazafelé tartó metróra. És nem is ez a mostani volt az első alkalom, hogy beültek valahova.

Mikor együtt vacsoráztak szinte másról sem beszélgettek, csak az ételekről, a főzésről, és hogy miként teljesít az éttermi konyha.

Edina a férfi nevét persze rég elfelejtette, de mivel a tanfolyam első órája félig a bemutatkozásokra ment el, ezért nem merte megkérdezni. Aprólékos megfigyelési képessége, kiváló emlékezőtehetségeamúgy sokszor hagyta őt cserben a nevekkel kapcsolatban. Ezért aztán csak sejtette, hogy a férfit Krisztiánnak esetleg Kristófnak hívják. Családnévre viszont még csak ötlete sem volt.

Szóval így teltek a kedd estéi a rejtélyes Krisztiánnal vagy Kristóffal, szakmai beszélgetésekkel, különös vacsorákkal, és nem is akkora erőfeszítéssel, mint gondolta, hogy csak olyan mondatokat állítson össze, amik kellően távolságtartók, ugyanakkor nem szükséges nevet illeszteni beléjük.

A számlát közösen fizették, Edina ragaszkodott hozzá, még akkor is, ha ez a havi költségvetésének sürgős újraszervezésével járt együtt.

A mai estén azonban valami olyasmi történt, amit nem tudott nem észrevenni. Mert rendben, hogy a bátyja szavaiban van némi igazság, és sokszor megszalad a fantáziája. És ebben talán valóban a rengeteg, elfogyasztott krimi lehet a ludas. Ugyanakkor…

Az órának úgy lett vége, mint rendesen: kóstolót tartottak, miegymást, elbúcsúzkodtak, és megkapták házi feladatnakCsaba séftől, hogy térjenek be valamilyen étterembe, és az ott felszolgált húsokról próbálják kitalálni, honnan valóak.Mivel szép volt az idő, ez este Edina inkább ellenkező irányba, a Duna felé indult, hogy tegyen egy sétát, a férfi pedig egyetlen szó nélkül csatlakozott hozzá. A folyópartig azonban már nem jutottak el, mert a McDonald’s ablakában a férfi megpillantott valakit. Na jó, ez nem biztos, inkább csak benyomás, mint megfigyelés, de Edinának az volt az érzése, hogy a férfi meglátott valakit, és ezért mentek be a gyorsétterembe.

A férfi viszont azt mondta neki, hogy milyen érdekes lenne éppen a tipikus mekis hamburger hús származása után kutakodni. Mivel Edinának hirtelen nem nagyon volt ésszerű ellenvetés a tarsolyában, valamint mivel a benyomásában sem volt biztos, félig-meddig kényszerűségből, debeleegyezett.

Aztán felsétáltak az emeltre, leültek a körútra nyíló ablak mellé. Ekkor történt a következő furcsaság. A férfi elővett valami kis bőrdobozt, amit kettényitott. A dobozban színes bogyók voltak. A férfi kivett egyet, elnézést kért, és azt mondta, hogy elfelejtette bevenni a gyógyszerét, majd elrakta a dobozt, és bejelentette, hogy most lemegy, megveszi a burgereket, és valami innivalót is a gyógyszeréhez. Azzal ott sem volt.

Elég különös volt, hiszen minek vette elő a gyógyszert(ha egyáltalán gyógyszer volt az a pirula)? Miért nem várta meg, hogy visszaérjen az innivalóval? Persze az is elképzelhető, hogy nem akart lent, a pult előtti sorban ilyesmivel szöszmötölni, de sietett lenyelni, nehogy túlságosan elkéssen vele. Amilyen precíz ember, nyilván zavarták az efféle mulasztások. Az pedig Edinát, aki nővérként dolgozott, egyáltalán nem lepte meg, hogy egy ilyen látszólag erős férfinak lehet valami baja, ami miatt rendszeres gyógyszerezésre szorul. Cukorbetegség, vesekő vagy bármi más szóba jöhetett.

Azonban odalent a férfi nekiütközött valakinek, aki a pult mellett harapta a hamburgerét, és még az illető narancslevét is kilöttyintette kissé. A férfi szabadkozott, majd odébb állt, ám nem a pulthoz ment, hanem elsietett a vécé irányába. És nem is került újra elő. Kis idő múlva az ismeretlen végzett a hamburgerrel, megitta a narancslét, de rátörhetett a szükség, mert ő is a vécé felé vette lépteit.

Edina ekkor úgy gondolta, hogy az a pirula, vagy csak egy része a narancslében végezte, és valami vizelethajtó anyag lehetett. A férfi pedig éppen ezekben a pillanatokban gyilkolja meg az ismeretlent a jászai mari téri meki budijában. Ekkor telefonált a bátyjának, hogy emlékeztesse őt a szokásos ügymenetre, tehát ha nem jelentkezik másnap délig, hívni kell a rendőrséget.

Persze talán megint túlzásba esett, szó sincssemmiféle furcsaságról, de valahogy képtelen volt elhinni, hogy véletlenek puszta összjátékáról lenne szó. Másrészt elszaladni sem mert, hiszen mi van, ha a férfi tényleg nem csinált mást, csak szédült, megtántorodott, és a vécében kicsit lemosta hideg vízzel az arcát, és bevette a gyógyszerét. És miért baj, ha ennek a másiknak nem sokkal később kellett pisilnie? Ez olyan szokatlan? Ha valaki megiszik egy akkora pohár Fantát, az rendszerint ilyen következményekkel szokott járni.

Edina ettől kezdett megnyugodni, gyorsan fel is idézte magában mindazokat az eseteket, amikor következtetései kínosan félrevitték. Hiszen a krimikben általában a nyomok csak gyilkosságra, bűnesetre utalnak, és akinek rááll a feje az efféle gondolkodásra, az a hétköznapok minden természetesen előforduló jeleiből is bűneseteket olvas ki. Talán a pszichiátria már ki is talált valami nevet erre: patologikus bűnténylátó, vagy valami ilyesmit.

― Hogyan csináljuk? ― Kérdezte Edina, és örült, hogy végreeljutott a felismerésig: a krimi olvasó énje belezavar a valóságos életébe. Hiszen amúgy egy magas, és talán hűvösen, de mégiscsak jóképű férfival vacsorázhat együtt. Aki még gazdag is… Nem kell mindig mindent csak azért elrontania, mert túl sok ponyvát olvasott az életében.

― Nos, szerintem mindketten ehetnénk az összesből, és ha íz alapján nem megy, legfeljebb lefizetek valakit a vezetőségből, hogy árulják el, honnan szerzik be a húst.

― Jó ötlet ― mondta Edina, és bár nem tudta, hogy a férfi viccel-e a lefizetéssel kapcsolatban, de nem is érdekelte: csak kinyúlt az egyik sajtburgerért.

Edina ekkor valóban nem más okból pillantott a férfira, minthogy kellemes megjelenésében egy kis megnyugvást találjon, és hogy valamennyire fel is mérje őt: vajon el tudna-e képzelni vele adott esetben egy kapcsolatszerűséget. Ha valamit, nyomokat ezúttal biztosan nem keresett. Sőt, amennyire ez lehetséges, kikapcsolta a nyomolvasó radarját. Ám bármennyire is erőlködött, mégiscsak észrevett valamit a férfi ingén:

― Leszakadtak a gombjaid ― mondta Edina komoran, és a sajtburger érintetlen maradt.

― Tessék? ― Hökkent meg a férfi.

― Az ingedről. Kettő is.

A férfi lenézett az ingére, zavartnak tűnt. A rendszerető énjét nyilván nagyon bánthatta az eset, no pláne, hogy Edina észrevette ezt, és még szóvá is tette. Tehát a férfi arcán halványan felfedezhető bosszankodást okozhatta ez is. Ahogy más is.

― Nyilván a mosógép művelte. Eléggé siettem délután, meg sem néztem mit veszek fel.

Edinával ekkor kezdett csak igazán forogni a világ.

Biztosan tudta ugyanis, hogy az a két gomb még megvolt, mielőtt a férfi elment volna a vécére. Valamint épp ilyen biztosan tudta azt is, hogy egy ilyen férfi sosem venne fel olyan inget, amin nincs meg az összes gomb. Akkor sem, ha öltözködés közben megszólalna a légó sziréna. A legfélelmetesebb mégis az a kérdés volt az egészben, hogy miféle szörnyű titkot rejtegethet, amiért még azt is vállalja, hogy szétszórtnak tűnjön egy nő előtt.

― Nem a mosógép volt ― csúszott ki a mondat Edina száján.

― Nem? Honnan tudod?

― Mert még megvolt. Mind a kettő ott díszelgett a helyén, mielőtt elmentél volna a kajáért.

― Tévedsz ― mosolygott a férfi nem teljesen magabiztosan.

― Nem tévedek.

Edina ekkor már tudta, hogy kár további terveket szőni, ez a férfi úgy menekül majd előle, mint a tigrisa bozóttűztől. Még ha nem is gyilkolt meg senkit, már tud valamit Edináról: jó megfigyelő. Mármost az emberek úgy általában is rosszul érzik magukat attól, ha valaki ennyire odafigyel rájuk. Hiszen a többség másra sem vágyik, mint hogy belesimulhasson a tömegbe, és ha elvesztik a hangyaboly biztonságát, magányos példányokká válnak, és haragszanak arra, aki ezt az érzést okozta.

Férfiak esetén mindez kiegészülazzal, hogy egy férfi előbb vágyna magánál okosabb nőre, mint olyanra, aki könnyedén átlát a hazugságain, és ezt még nem átallja meg is mondani neki. Edinának volt ideje ezt a saját bőrén kitapasztalnia.

― Nem tévedek ― ismételte meg Edina. Kínos csend telepedett rájuk. A hamburgerek sorfala úgy festett kettejük közt az asztalon, mint marcona testőrség, akik még nem döntötték el, a király vagy a királynéoldalára állnak a készülődő családi perpatvar idején.

― Rendben, akkor nem tévedsz. Nyilván a vécében vesztettem el. Olyan fontos ez? Inkább együnk!

― És még gyűrött is ― folytatta Edina.

― Mi gyűrött?

― Hát az inged. A mellkasod tájékán. Mintha nekidőltél volna valaminek, vagy neked dőlt volna valaki más. Mondjuk a hátával.

― Remélem, nem arra célzol, hogy a slozin befizettem némi férfi-férfi akcióra. Kezdjük ott, hogy nem is lett volna elég rá az idő.

― Mutasd a tenyered! ― Követelte Edina, miközben tisztában volt vele, hogyan festhet kívülről. Illetve remélte, nem úgy fest, ahogy elképzeli: teljesen őrülten.

― Minek?

― Csak mutasd!

A férfi oldalra sandított, majd mély levegőt vett, és egy pillanatra mind a két tenyerét felvillantotta:

― Elégedett vagy? Nem szőrős, mint azt láthatod.

― Nem is arra vagyok kíváncsi. Megmutatnád mégegyszer?

― Miért? Ki akarod olvasni a sorsom? „Ma este együtt fog vacsorázni egy fura gomb-fetisiszta,tenyérjóssal.” Ezt már tudom, köszönöm szépen.

Edinának leírhatatlanul rosszul estek a férfi szavai.

― Tudod mit, igazad van ― mondta. ― Felejtsük el! Beszélgessünk inkább a hamburgerekről!

― Hálisten! ― így a férfi, és ezúttal ő nyúlt a tálca felé.

Edina közben látványosan vívódott magában:

― Így van, csak ülünk és hamburgerezünk, és elfelejtjük az egészet.

A férfi megtorpant, tenyere alig két centiméterre volt a hamburgerektől.

― Mondd, neked tulajdonképpen mi a bajod?

― Semmi, semmi ― mondta Edina, megvonta a vállát, és ő is nyúlt a hamburgerek felé, de félúton, ahogy a férfi, ő is megtorpant a mozdulatban. Most úgy festettek ketten, mint valami szobor pár, allegóriája a férfi és nő párkapcsolati tipródásának, melyben, amit akarnak, jelen esetben a burgert, egyik sem képes megszerezni, csak befagynak két cselekvés sorozat között a végtelen űrbe. Ám akármilyen tanulságos látványt is nyújtottak így együtt, Edina megtörte a kényes egyensúlyt, beletúrt a hajába, és elmosolyodott:

― Lehet egy pusztítóan őszinte kérdésem?

Ekkor a férfi is összefonta karjait a mellkasa előtt, és hátradőlt a székben. Szemmel láthatóan készen állt mindenre:

― Csak tessék! ― Mondta.

― Meggyilkoltál valakit?

A férfi egy ideig csak nézett, aztán felnevetett:

― Úgy érted mostanában?

― Igen. A budiban. Kinyírtad azt a szerencsétlent?

― Milyen szerencsétlent?

― Akinek nekiütköztél, és aki utánad ment a vécére.

― Nem is emlékszem, hogy bejött valaki a vécébe. És miért „nyírtam volna ki”? Szerinted összemértük, én jöttem ki vesztesként, és ezt nem bírtam feldolgozni?

― Nem tudom, mit gondoljak ― így Edina. ― De a jelek egyértelműek. Meglátsz valakit, bejövünk ide, te nekimész, bedobod az italába azt a kapszulát, majd megvárod, és végzel vele. A leszakadt gombok, a gyűrött ing mind-mind arra utalnak, hogy dulakodtál valakivel, a tenyered két szélén a benyomódást pedig valami vékony, de erős és hajlékony dolog hagyta. Kötélnél vékonyabb, szóval én fojtó hurokra gondolnék. Szerintem megfojtottad azt a férfit, miközben éppen a dolgát intézte, hátulról támadtad le, és ahogy a nyomorult küszködött, és a háta a mellkasodhoz dörzsölődött, leszakadtak a gombjaid, és összegyűrődött az inged.

Edina miután ezt végigmondta, aggodalmasan pillantott a férfira.

A férfi arcán mosolykezdemény játszott.

― És szerinted honnan tudtam, hogy ez a valaki, az áldozatom, itt lesz? ― Kérdezte ekkor.

― Talán nem tudtad, csak megláttad véletlenül, és úgy határoztál, miért ne, akkor már végzel is vele, ha úgyis erre jársz.

― És a kis gyilkos neszesszerem mindig magamnál hordom, hiszen ki tudja, mit hoz a jövő…

Hát igen, ez volt a bökkenő. Edinának be kellett látnia: nem túl valószínű, hogy valaki pisiltető kapszulákkal, és fojtóhurokkal járja a várost, hátha úgy alakul, hogy valakit sürgősen el kell tenni láb alól.

― Talán sorozatgyilkos vagy ― kockáztatta meg Edina.

― Talán sok Bret Easton Ellist olvastál. Nem minden sikeres, jóképű, harmincas elmebeteg gyilkos.

Edina érezte, ahogy elpirul. Totálisan hülyét csinált magából, legjobb lenne, ha soha többet nem venne a kezébe olyan regényt, amiben akár egyetlen gyilkosságot is elkövetnek. Sőt, a biztonság kedvéért talán egyáltalán nem kellene többé semmit sem olvasnia. Úgy tűnik, ez nem neki való.

― Rendben, elismerem, találok benned valami Patrick Bateman-est, de hidd el, akárhogy töröm a fejem a nyomokkal kapcsolatban, nem jut eszembe más magyarázat.

A férfi ekkor kinézett az ablakon, a gyér, körúti forgalomra.

― Akkor sem értem ― fordult vissza a nő felé. ― Ha azt hiszed, hogy megöltem valakit, miért nem hívod a rendőrséget?

― Tessék?

― Ez lenne a logikus. Én a helyedben, ha arra gyanakodnék, hogy a vacsoratársam épp most mészárolt le valakit, akkor elmennék bepúderezni az orrom, és közben tárcsáznám a 112-t.

― És ha mégsem, akkor csak még nagyobb hülyét csinálnék magamból…

― Így meg határozatlanak tűnsz. Egy nő, aki nem bízik magában. Igazi ritkaság!

― Mit akarsz elérni?

― Hogy döntsél: megöltem valakit vagy sem?

― Egyre jobban hajlok arra, hogy igen.

― Remek, akkor hívd a rendőrséget!

― Ez valami tréfa?

― Mi ebben a tréfa? Ez az állampolgári kötelességed.

― És te csak úgy hagyni fogod?

― Hát igen, ez valóban probléma. Hiszen, ha valakit hidegvérrel, és profin megöltem pár perce, az logikusan azt jelenti, hogy nem ma kezdtem a szakmát. Ezek után nem biztos, hogy te megúszod.

― Miről beszélsz? ― komorodott el Edina. Eddig is félt és rémeket látott mindenhova, de… De most érezte először úgy, hogy igazi rémet lát. Kicsit, mint amikor elvesztette a szüzességét. Azt is ezerszer elképzelte, és valóság, hát mondjuk így: jóval valóságosabb volt.

― Edina, az élet döntések sorozata. Döntened kell, ha nem döntesz, akkor is döntesz. Azt hittem, aki így főz, érti ezt.

― Mi köze mindennek ahhoz, hogyan főzök?

― Mert a recepteket mindig menetközben módosítod, sosem radikálisan, csak aprókat. Kockáztatsz. Az elején persze ez kevesebb, mint több sikert jelentett, mostanra viszont az egészben lett valami jazz-szerű, apró rögtönzések végtelen és magabiztos sorozata. És minden rögtönzés döntés. A konyhában magabiztos vagy, az életben miért nem?

Edina a férfi szemébe nézett. Kezdett megvilágosodni a számára ez a rejtélyes Kristóf-Krisztián. Féltékeny rá, féltékeny a főztjére. Sőt nem is a főztjére, hanem a „jazz-szerűségre”. A férfi klasszikus, európai komolyzene. Megtervezett, felosztott, tökéletes. Kristály. Ő viszont jazz: dübörgés, szabálytalanság. Élet.

Kis híján elnevette magát.

Hiszen ahogy főzött, az annyira nem volt jellemző arra, ahogy máskülönben élt. Szerette az állatokat, és érdekelte a gyógyítás. A legszívesebben állatorvos lett volna, de józanul végiggondolta, és rájött, hogy kész rizikó a felvételi, aztán az egyetem is húzós, ki tudja, az ő képességeinek való-e, szóval inkább egészségügyi főiskolára ment, mivel az emberek mindig meg fognak betegedni, és erre külföldön is van kereslet.

Szerelmi élete is hideg kalkulációk mentén zajlott. Előbb-utóbb mindenkitől megszabadult, aminek részben valóban a krimi volt az oka, ám inkább csak a felszíni oka. Az ürügy. Mert ha jobban belegondolt, mindegyik férfiban akadt valami, ami miatt képtelen lett volna az illetővel hosszú távra tervezni. Az egyik túl makacs volt, a másik meg a „mama kicsi fia”, ám a leginkább mégis az taszította bennük, hogy nem voltak álmaik. Nem mintha neki, Edinának lettek volna, de épp ezért szeretett volna maga mellé valakit, akinek vannak.

A krimi pedig… A krimi szabályos, kiszámítható szerkezete mindig megnyugtatta őt. Mint egy kicsit unalmas, de megbízható társ, aki hazavárja.

Ebben a világban pedig a főzés volt az ő tüzes szeretője.

Erre itt ül egy férfivel, aki kicsit olyan, mint amilyennek Edina sajátmagát elképzeli, és ez a férfi féltékeny az ő rögtönzéseire. Még az is lehet, hogy meg is fogja ölni őt emiatt.

― Nem, nem vagyok magabiztos ― ismerte be Edina.

― Érdekes… ― Tűnődött a férfi. Ekkor hirtelen megszólalt a telefonja.

Benyúlt a zakója alá, és előhalászta a készüléket.

― Tessék? ― Emelte a füléhez.

Most Edina fordult el, és nézett ki az ablakon.

Talán el kellene futnom. Talán menekülnöm kéne.

Mégsem moccant. Valahogy annyira a felismerés hatása alá került ―hogy saját magát, és az egész életét egy teljesen új, és szokatlan szemszögből látja ―, hogy még a közvetlen életveszélyről is megfeledkezett.

Esetleges életveszélyről.

Így van. Esetleges. Hiszen ahogy a hétköznapi gondolatok az életéről és kudarcairól felbukkantak, úgy vált egész eszmefuttatása a gyilkosságról egyre valószerűtlenebbé. Az élet nem ilyen. Az életben csak unalmas nők, és még unalmasabb, féltékeny férfiak vannak. A valóságos sorozatgyilkosok is mind csalódásnak bizonyulnának, ha találkozna velük. Rögtön széjjelfoszlana a pátosz, amit az amerikai filmipar Hitchcock óta oly buzgón építget.

Miközben Edina földet ért valóság bolygó kietlen talaján, a férfi még mindig telefonálgatott. Nem válaszolt, meg sem szólalt, csak szokatlan figyelemmel hallgatta, amit a készülékben beszélt valaki.

Edina szavakat nem tudott kivenni, csak a szavak ideges, és valahogy felfokozott áramlását. Akárki is hívta a férfit, feszültnek hallatszott, sőt inkább üldözöttnek.

― Rendben, indulok ― mondta a férfi, és kinyomta a telefont.

― Ne haragudj, de ― szólt Edinához, ám az ekkor még a kezében fogott készülék ismét megszólalt. Ezúttal máshogy, mint az előbb. Edina ebből rájött, hogy a férfinak most sms-e érkezett.

A férfi gyorsan megnyitotta az üzenetet, gondterhelt képet vágott, és zsebre vágta a telefont.

― Ne haragudj, de ― kezdett bele újból.

― Menned kell, megértem ― mondta Edina, és kicsit örült, hogy a kínos este legalább véget ért.

― Igen, de nem csak ezt akartam mondani. Igazság szerint velem kellene jönnöd ― nézett a férfi Edina szemébe.

VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 7.6/10 (33 votes cast)
22 hozzászólás Szólj hozzá
  1. Abszurdnak tűnő, többnyire szórakoztató, helyenként kissé nehezen követhető, helyenként angolos szórendje („Látni őt ebben a méregdrága öltözékben a villamoson megfejthetetlen rejtélynek tűnt.”), olykor hiányzó névelői miatt kissé nehezen értelmezhető szöveg.
    Kellemes a budapesti helyszín. A történet sokszor kifejezetten szórakoztatott, de sajnos volt néhány gondom. A bevezetőt egyelőre nem tudom hova tenni, abszurditása felülmúlta az elviselhető szintet – persze továbbolvastam, sőt végigolvastam.
    A másik: egy idő után az lett az érzésem, hogy egyetlen szereplőről van szó, ugyanis Edina és „Kristály” úr egyformán gondolkodnak a főzés és a zene kapcsolatáról és a megemlített regény/film mindkettejük életében ennyire alapvetően meghatározó.
    Ennyi részletből még nem tudom megítélni, hogy lesz-e a regénynek számomra mondanivalója, vagy elhatalmasodik az öncélúság, mindenesetre kíváncsian várom a folytatást.

  2. Kedves Ádám!

    Csak annyit tudok mondani, hogy gratulálok! Nekem igazán tetszett, eddig ez volt számomra a legjobb. Pontosan megmondani sem tudom, hogy miért. Amikor a végére értem, azt mondtam, hogy basszus, basszus, ne már: olvasni akarom még!
    Egyetlen negatívum számomra a kezdés: de elképzelhető, hogy ennek a későbbiekben nagyon fontos szerepe lesz, mármint a hangyáknak, meg a tücsköknek, vagy csak egyszerűen életszerűbbé szeretted volna tenni a szereplőket? Az is lehet. Szerencsére nem tartott sokáig az első jelenet, eltaláltad a hosszát, és utána rögtön jött a cselekmény.
    Egy-két helyen nekem hiányzott a névelő, de ez már csak ilyen aprócska hibácska 🙂

    „Most úgy festettek ketten, mint valami szobor pár, allegóriája a férfi és nő párkapcsolati tipródásának, melyben, amit akarnak, jelen esetben a burgert, egyik sem képes megszerezni, csak befagynak két cselekvés sorozat között a végtelen űrbe. Ám akármilyen tanulságos látványt is nyújtottak így együtt, Edina megtörte a kényes egyensúlyt, beletúrt a hajába, és elmosolyodott” – nekem ez nagyon tetszett.

    Drukkolok Neked, tényleg jó volt!

  3. Kedves Ádám!
    Nekem tetszett 🙂 A kezdésről, az 1. és a 2. részről először az jutott eszembe, hogy kicsit hasonlít Zima Szabolcs-Mídász Társaság címmű művének kezdéséhez: különös halálesettel indul a történet, utána pedig következik egy teljesen más hangulatú fejezet, a kettő között jelenleg pedig még nem látjuk az összefüggést. Nekem a második rész párbeszédei jobban tetszenek, néhol nagyon szép hasonlatokat tettél bele. Érdekes a kezdet, kíváncsivá tett, és tetszenek a szokványostól eltérő, abszurd jelenetek 🙂

  4. Kedves Ádám!
    A bevezető abszurditása megragadta a figyelmem, nem éreztem problémának a jelmezek okának elhallgatását, és a haláleset kapcsán valószínűleg nincs is jelentősége (talán a későbbiekben kiderül a La Fontaine-i tücsök és hangya kérdés is…).
    A folytatásban Edinának és testvérének kóros krimi rajongása is várakozással töltött el – bár nekem egy kicsit sok volt a sugallat, és a krimik összefüggéseinek túlmagyarázását éreztem, (mintha igazolni akarnád a regényed?) – nem hagytál helyet az olvasó saját előképeinek – szóval ott kezdtem észrevenni a szóközhiányokat és egyéb nyelvi bakikat, amik nem zavartak különösebben (az javítható).
    A részlet vége pedig a megválaszolatlan kérdéssel – mindenképp a továbbolvasásra sarkall.
    Összességében tetszett és a szöveg lendülete tovább vinne az olvasásban. Kérdés, hogy a cselekmény egészében meglesz-e a rendszer, amit az indításba belelátok 🙂
    Gratulálok!

  5. Hát ez szórakoztató volt. 🙂 Kitűnő párbeszédek.
    A zene hasonlatokat nagyon bírtam, és az is ízes, hiteles és szórakoztató, ahogyan a krimis paranoia meg-megjelenik Edina gondolataiban, bár egy kicsit sok lett belőle. Az elején erőltetett, a végére már jobban integrálódik a szereplő helyzetéhez. A Christian Bale-es beszólások nem keltettek jó benyomást. Még van jó pár ilyen túl direkt beszólás, leírás, (külső leírás, jóképűzés túl sok, szerintem) amelyekből erősen érződik egy olyan, mintha az író a sztori elé tolná magát. 🙂 Ez nemcsak hogy zavaró, erőltetett, de a sztorit megakasztja. Már az is baj lenne, ha csak lelassítaná. 😀
    A sztori a második felében nagyon bevont, helyenként hangosan kacagtam, de az elején hát… nem igazán. Először arra gondoltam, hogy az író mesélési módja túl távolságtartó, mert a szereplőket mintha nem venné komolyan. Aztán azt éreztem, hogy azért nem von be, mert a nézőpont karakter csak passzív résztvevő a fontos dolgoknak mégcsak nem is nézője, csak gyanítója. Amennyiben Edina végig (legalább az egyik) főhős és a nézőpont, akkor talán megmarad a bevonódásom. Ha meg a másik cselekmény a fontosabb és csupán ezzel a nézőponttal akarta a szerző felcsigázni az elején az érdeklődésemet, akkor nem fogom megbocsátani, 🙂 és maradok azzal a következtetéssel, hogy az író mégsem vette komolyan az egészet. Bár ki tudja, lehet, hogy mégsem, lehet, hogy végig tetszene és érdekfeszítőnek meg egyedinek találnám. Fogalmam sincs, hát elolvasnám még most a második fejezetet is. 🙂

  6. Kedves Ádám!

    Rengeteg zavaró szóközhiány szerepel a szövegben, továbbá helyenként kusza a szórend és itt-ott hiányoznak névelők.
    Edina a testvérével folytatott telefonbeszélgetés során emlékezteti a bátyját, hogy ha hajnali kettőig nem jelentkezik, akkor értesítse a rendőrséget. Ezzel szemben néhány bekezdéssel lejjebb a narrátor szövegében az szerepel, hogy amíg a férfi a mellékhelyiségben időzött, Edina telefonált a testvérének, hogy ha másnap délig nem jelentkezne, akkor hívja a rendőrséget.
    A titokzatos férfi és Edina párbeszédét olvasva olyan érzésem támadt, mintha egy skizofrén ember különböző személyiségeinek a találkozásáról olvastam volna. Mintha nem két különböző emberről lenne szó.
    Edina tépelődése számomra helyenként túl hosszúra nyúlt, és nem éreztem hitelesnek azt sem, hogy megfeledkezik az életveszélyről. Még akkor sem, ha az csupán lehetséges életveszély.
    Összességében Edina reakciói nem voltak számomra életszerűek. Ha valóban paranoiás, és minden eset mögött valamiféle bűntényt sejt, akkor ilyen szépen felépített bizonyítékok után nem kellett volna menekülőre fognia?
    Persze az is lehet, hogy a következő részlet magyarázatot ad mindenre.
    Gratulálok a kikerüléshez!

  7. Csatlakozom az előttem szólókhoz: a történet eddig kicsit abszurd, de mindenképpen érdekes, a két eltérő fejezet miatt pedig titokzatos, egyelőre nem sejteni, hová fut ki a cselekmény. A zenei hasonlatok nekem is tetszettek, és a magyar helyszín is hiteles eddig (én azért szeretek inkább a világban csatangolni, mert ott sokkal több lehetőség adódik a történet csűrésére-csavarására). Gratulálok, én is szívesen olvastam volna tovább.

  8. „Hogyan csináljunk a sablonból jó humorérzékkel eredetit” című műsorunkat láthatták. 🙂
    Ez nagyon jó!!! Gratulálok! Volt, ahol hangosan felnevettem, pedig nem otthon olvasom. 😉 Volt, ahol nehezen tudtam követni, de úgy még viccesebb lett. 🙂 Én ebben nem keresek hibát. Bocs. 🙂 Jól sikerült paródia.

  9. Nem igazán barátkoztam meg ezzel a történettel, pedig az elejét olvasva úgy gondoltam, hogy hmm.. ez valami érdekes lesz. A nyitás izgalmas volt, ami egyből arra késztetett, hogy folytassam tovább. Az első rész, ahol már Edina is képbe jön, már egy kicsit zavaros, kicsit valószerűtlen, bár ilyen rövid részletből nem igazán derül ki, hogy merre is kanyarodik tovább. Én nem gondolnám, hogy valaki, aki sokat olvas krimit, tényleg figyeljen olyan apró részletekre, mint a hiányzó gomb vagy a bevágott tenyér. 🙂 Maximum akkor, ha a főhősnőnek valamilyen nagyon rossz tapasztalata van korábbról vagy egy kicsi üldözési mániában szenved. 🙂 De lehet tévedek, jelentkezzen, ha valaki valóban figyel ezekre a jelekre. 🙂
    Mindenesetre az írásnak itt van a helye, attól függetlenül, hogy engem nem fogott meg.

  10. Nekem tetszett, elszórakoztatott. Egyelőre megnyert magának ez a humoros, parodizáló hangnem, bár nem tudom, hosszabb távon ez mennyire marad így. A szövegben előforduló néhány hibáról most nem tennék különösebb említést, mások már megjegyezték előttem. Néhol tényleg voltak benne erőltetett részek – főleg Edina tépelődésénél, de a vége eléggé felcsigázott, és összességében egészen megnyert magának a történet. Kíváncsi vagyok, hogyan fog összekapcsolódni a két részlet.

    Sally

  11. Szórakoztató, figyelemfelkeltő sztori. Nagyon szívesen továbblapoztam volna. Edina reakciói engem meggyőztek; nagyon is élethűnek tartom a viselkedését. Aki paranoiás, általában pontosan tudja, hogy amitől fél, annak semmi alapja nincs. Ennek ellenére nem tudnak megszabadulni a feszültséget okozó gondolatoktól, és bár a „háttérből” saját magukon is nevetnek, nagyon kellemetlenül tudják érezni magukat a kínzó balsejtelemtől. Ha Edinával már többször is előfordult hasonló eset, akkor szerintem teljesen érthető, hogy nem menekül el, hogy néhány pillanatra elfeledkezik a feltételezett veszélyről, és megkérdőjelezi a saját ítélőképességét, ami által döntésképtelenné válik.
    Feltételezem, hogy úgy gondoltad, hogy általában délig kell jelentkeznie, hogy a testvére megbizonyosodhasson afelől, hogy nem történt baj Edinával, viszont a történet napján megegyeztek, hogy, ha kettőig nem jelentkezik Edina, akkor hívja a rendőrséget. Ez valóban nem derül ki egyértelműen.
    Nekem a hangya-tücsök „dolog” kifejezetten tetszett.
    Gratulálok a kikerüléshez!

  12. Kedves Ádám!

    Először is gratulálok a kikerüléshez!

    Nekem tetszett a részlet, hogy őszinte legyek. Könnyed stílusú, szórakoztató. Az, hogy a 4-6-osan ülve a Nyugati felé tartva olvastam fokozta az élvezeteket. 😀

    Igen, vannak benne hibák. Igen, kissé abszurd, de szerintem szerethető. Az első részlet olvasása során magasra szaladt a szemöldököm. Úgy értem valaki, aki a ‘társuk’ volt meghalt, erre meg azon vitatkoznak, hogy tücsök vagy hangya maszkja volt és hogy léteznek-e zöld hangyák… Kissé nagyon abszurd és morbid, de érdekes. 😀

    Nekem az a furcsa, hogy én el nem mennék egy férfival, akinek még a nevét sem vagyok képes megjegezni kettesben, főleg akkor, ha úgy, mint a főszereplő van egy kis üldözési mániám. Ezenfelül furcsának találtam a reakcióját is. Ha ennyire biztos benne, hogy a vacsorapartnere épen meggyilkolt valakit, akkor miért mondja el a potenciális gyilkosnak, miért nem talál csak valami kifogást és húz el? Igazából, lehet, hogy csak az én nézőpontom tér el nagyon Edináétól, de egyszerűen nem tudom megérteni a gondolatmenetét, és én is imádom a krimiket…

    De azt kell mondanom, hogy összességében így is tetszett, olyan amelyet tovább olvastam volna. 🙂
    Tehát sok sikert kívánok a pályázat folytatáshoz! 😀

  13. Kimondottan tetszett, szórakoztató írás. Végig lekötött, így csak apróságokba tudok belekötni.
    Amikor a lány a testvérével beszélt, én valahogy a testvért is lánynak éreztem, ha a testvér később is megjelenik, akkor markánsabbá lehetne tenni a férfiségét.
    Amikor Edina végiggondolja a WC-be menet történteket, egy kicsit már hosszú volt. Úgy gondolom, a feléből, kétharmadából már bőven érthető lenne a lényeg.
    Edina megfigyelőkészsége azért nem olyan nagyon tökéletes, ha a srác nevét annak ellenére nem tudta megjegyezni, hogy valószínűleg rendszeresen néven szólítják a tanfolyamon a többiek.
    Esetleg a paranoiájára lehetne építeni – azok is azt hiszik, hogy jó megfigyelők, de valójában utólag építik fel a valóságukat. Pl. a leszakadt gombok kapcsán, ha meglátja őket, akkor meggyőzi magát, hogy korábban a helyükön voltak, és bizonyos lesz ebben. Mivel Edinát belső nézetből látjuk, fontos lenne úgy bemutatni, hogy jobban működjön ez a megfigyelős/paranoiás dolog.
    A Brett Easton Ellis utalás egyszer bőven elég. A fickó hivatkozhatna bármi másra – már ha szükség van egyáltalán hivatkozásra. Pl. „Túl sok Columbo-t néztél”, hacsak nem lényeges.
    Az eddig feltettek közül számomra benne van a 3 legjobb részletben.

  14. Jókat kacarásztam én is, kedvemre való ez a szitu, a szöveg, az abszurd,minden. Végre olvashattam egy ilyet is, legszívesebben már ezért megrázogatnám a szerző kezét.Kíváncsian várom a folytatást.

    Ádám, a szöveg egyedi eleganciája, könnyedsége éppen a rövid-hosszú mondatok és meglepő fordulatok, eltérő szórendiség miatt is van, erről ne hagyd magadat lebeszélni. Én inkább attól intenélek óva, hogy efféle mondatokkal bonyolítsd az életedet – és az olvasóét is: „Edina az odajáró kevés számú hölggyel ellentétben nem az esetleges vagy inkább: remélhető feleség korszakára történő felkészülés részeként iratkozott be.”
    Az egybeírásokat persze észrevettem, de annyira vitt a sztori, hogy egyszerűen nem foglalkoztam vele.
    Szóval gratula, tényleg, szívből.

  15. Szórakoztató írás, tudod hogy keltsd fel mások érdeklődését az tuti, de Edina leíró részeinél azért nálam is elveszett a kezdeti lendület.
    Azért szép volt…gratula.

  16. Kedves Ádám!

    Érdekes, néhol abszurd, néhol humoros történetet hoztál. Nem tudtam sokszor eldönteni, hogy Edina képzeli-e az egészet vagy tényleg megtörténnek az események. Ez eléggé zavarossá tette, de ennek ellenére gördülékenyen olvastam. A két főszereplő nagyon hasonlóan gondolkodot, ez is furcsa volt egy kicsit. Néhol olyan érzésem volt, mintha Edina és a férfi egy személy lenne. Kíváncsi leszek mi lesz a folytatásban.

    JT

  17. A téma érdekelne, az első rész valóban kellemesen abszurd, a másodikat azonban kissé szétesőnek éreztem — vagy talán Edina gondolatainak összevisszasága keltette bennem ezt a benyomást?
    Ami a szöveget illeti, mindent elmondtak már előttem. Annyit tennék hozzá, hogy érdekes: egy igazi párbeszédben valószínűleg tényleg ilyenformán utalnának a zenei stílusokra és a könyvek szereplőire, leírva mégis „sok”-hatást keltett.

    Várom a folytatást, köszönöm, hogy olvashattam 🙂

  18. Kedves Ádám!

    Érdekesnek ígérkező az írás, egyik korábbi, általam olvasott műhöz sem tudnám hasonlítani, és ez jó. 🙂
    Volt pár zavaró rész:

    – Noha írtad, hogy mikor a testvérével beszél, férfihang szól bele a kagylóba, de valamiért végig nőnek képzeltem a beszélgetőtársat.
    – Az, hogy mikor kell hívnia a rendőrséget… már előttem is elírták.
    – Amikor a mekiben vannak, furcsának tűnt, hogy ha az emeleten foglaltak helyet, akkor hogy láthatta Edina, mi történik a földszinten, főleg, ha ablaknál ültek. Aztán rájöttem, hogy valószínűleg nyitott az emelet, korláttal, stb. (Tény, hogy nem járok ilyen helyre, szóval még létezhet is. :D)
    – Az rendben, hogy minden mozzanatot nem kell leírni (bár máshol van, amit részletezel), de azt érdemes lett volna beszúrni a párbeszéd részéhez, hogy a pacák visszajött a mosdóból.

    Összességében tetszett, remélem, lesz lehetőségem a következő részt is elolvasni. 😀

    Üdv, MEL

  19. Kedves Ádám!

    Gratula a kikerüléshez! 🙂

    Másodszor pedig – tízest adtam, engem megvettél. Nevettem, elhittem, láttam magam előtt, a karakterekkel pedig szimpatizáltam.

    A kedvenc részem:
    „― Meg szegény Vili bácsi, a technika tanárunk sem vezetett koncentrációs tábort.
    ― Nem tudhattam, hogy ötvenháromban született. Jóval idősebbnek tűnt a koránál.”

    Egyelőre még nem nagyon tudom összeegyeztetni a bevezetőt a fejezettel, de ez is jó, mert ösztönöz arra, hogy tovább folytassam. Ne haragudj, nem nagyon tudok érdemben hozzászólni az írásodhoz – itt én most csak egy olvasó vagyok, aki nagyon elégedett 🙂

    Sok sikert, szurkolok!

    Erika

  20. Köszönet mindenkinek, aki szurkol és kifejezte a tetszését facebook-on innen és túl! Különösen nehéz időszakban esett nagyon jól, és jelent nagyon sokat a szavatok.

  21. Az eddig kikerült részletek közül ez tetszett a legjobban. Van érzéked az abszurdhoz és a figyelem felkeltéséhez. Remélem, olvashatunk további részeket is.

  22. Szeretem az angolos, fanyar humorodat, a szökellő jeleneteket, a hétköznapi, olvasmányos prózában elhangzó nem sematikus és nem erőltetett párbeszédeket valamint az új, meglepő és szép szóösszetételeket(4es 6os). Kár, hogy véletlenül találtam rá a webhelyre.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük