Hogyan lehet lebilincselni a gyerekeket?
Milyen szempontok alapján kerül kiadásra egy mesekönyv?
Mitől lesz egy történet generációk nagy meséje?
Szeretettel várunk minden meseírót a Könyvmolyképző Kiadó gyerekirodalmi kurzusára. A hazai kortárs meseirodalomban ellentétes hatások és motivációk élnek párhuzamosan egymás mellett, így sok meseíró – kezdő és gyakorlott író egyaránt – tanácstalanul áll, hiszen nehéz értelmezni a kiadók elvárásait.
Szuper, gyakorlatorientált és nagyon intenzív képzés, kiváló, segítőkész oktatóval, aki íróként és szerkesztőként is ismeri a dörgést. Ráadásul a kurzushoz rögtön egy tucat kritikus rajongó is dukál. A csoport együtt halad, így egymás írásaiból és a rájuk kapott visszajelzésekből is rengeteget lehet tanulni. Nyolc hét száguldás a mesék birodalmában, aminek a végén azon kapod magad, hogy smiley-t teszel egy vállalati email végére 😉 (Martin Darsen)
Az oktatás során nem irodalomelméleti megközelítést alkalmazunk, hanem országos szinten egyedülálló módon lélektani és gyakorlati szempontokat alkalmazva szeretnénk kibontani a meseírók tehetségét.
A kurzus három nagy témakört jár körbe, és rengeteg kérdést segít tisztázni:
- Könyvszakmai ismeretek: Milyen különböző értékekre és célokra épülnek a kiadói profilok? Milyen mélyebb jelentése van a korcsoport-védelemnek? Mit értünk korosztály, írói nyelvezet és téma egységén? Milyen mesekönyvtrendeket látunk a hazai könyvkiadásban? Milyen típusú illusztráció milyen olvasóréteget szólít meg?
- Pszichológiai témák: Melyik korosztályra milyen életkori sajátosság jellemző? Mi a mesék mélylélektani szerepe? A különböző mesebeli konfliktusok milyen szorongásféléhez kapcsolódnak, és hogyan oldhatók fel? Miért értelmezi másként a gyerek a mesét, mint a felnőtt? Miért okozhatnak gondot a rosszul megírt problémafeldolgozó mesék? Hogyan fest a gyereklélektan szemszögéből az igazságos világ kontra könyörület témaköre?
- Gyakorlati feladatok: Hogyan lehet más korcsoportokra meséket írni, mi a különbség az írói eszköztárban? Mit jelent a mese dramaturgiai íve, és mi a lebilincselő mesék kulcsa? Mitől lesz izgalmas a népmese, állatmese, napi feladatok meséje, tündérmese, ismeretterjesztő mese, stb.? Hogyan lehet újító meséket írni? Mitől lesz eredeti egy ötlet?
Az oktatás online formában történik. A hallgatók egy zárt Facebook csoportban kapják meg a heti tananyagokat és írói feladatokat, melyeket saját ütemükben dolgoznak fel, majd vasárnap estig leadják. Az oktatást végző szerkesztő mindenkinek egyedi visszacsatolást ad minden héten. A csoportban a tananyagokról, illetve írói és könyvszakmai témákról zajlanak a beszélgetések.
A tananyagot kidolgozta Varga Bea vezető szerkesztő, viselkedéselemző, a kurzust vezeti: Róbert Katalin szerkesztő, íróiskolai oktató
A kérdéseimre pontos, letisztult válaszokat kaptam és egy olyan tananyagot, ami évekig segíteni fogja még a munkámat. Ráadásul egy hihetetlenül izgalmas csapat tagjává válhattam! Örülök, hogy belevágtam, ajánlom mindenkinek! (Trogmayer Éva)
Kíváncsi lettél? Kattints ide, és nézd meg, mikor indul legközelebb a kurzus!