Nemrég 100 szavas játékot játszottunk, aminek nyertese, Zsebi beküldhette egy regénye első 10 ezer leütését, hogy bekerüljön szerkesztői látványpékségünkbe.
A beküldött részlet egy New Adult regény nyitásának tűnik, megalapoz egy izgalmas, romantikus konfliktust, amiből érdekes történet kerekedhet ki.
*
A részletet Róbert Katalin szerkesztő, íróiskolai oktató szerkesztette meg. Ha kíváncsi vagy a kezdésre és a szerkesztett szövegre, kattints ide.
Zsebi, neked köszönjük szépen a részletet, és ha a szerkesztéssel kapcsolatban felmerül valamilyen kérdés, írd, írjátok meg bátran kommentben 🙂
*
Kedves Katalin!
Nagyon szépen köszönöm! Nagyon érdekes és tanulságos szerkesztés. (Még mindig tanulmányozom)
Zsebi
Köszönjük, hogy velünk is megosztották, sok hasznos dolgot sikerült kijegyzetelnem magamnak 😀
Rendívül érdekfeszítő,és különleges volt bepillantani a „másik oldal” munkájába, a szerkesztés nehéz, és összetett folyamatába.
Köszönjük szépen, ez nagyon érdekes és tanulságos volt. Sok mindennel egyetértek, néha úgy érzem, csupán stílus eltérésről van szó, a szerző így szereti, a szerkesztő asszony pedig úgy. Nagyon nehéz ítéletet mondani az elejéről, hisz nem ismerjük az egész írást – én igen, mert olvastam már -, és az is számít szerintem, hogy a kézirat hatalmas, a kezdete is összetettebb a szokottnál.
Érdekes volt. Szokatlan, meglepő téma, szeretem az ilyet, sok mindent ki lehet belőle hozni. Én szurkolok, hogy jó legyen 🙂 A szöveggel magával viszont kicsit bajban voltam, eleinte nehéz volt kitalálni, ki kicsoda, hol van és miért mondja azt, amit. Az első mondatok alapján én pl. egy járőrautóba kezdtem képzelni a jelenetet.
Nagyon érdekes volt a szerkesztés! Én szívesen olvasnám tovább a történetet is, és a javított verziót is megnézném.
Kedves Zsebi,
nagyon szívesen, és ha felmerül kérdés, írd meg nyugodtan 🙂
Kedves Katherine Poll,
sokszor elmondjuk, az éles szerkesztési helyzetben az írónak van beleszólása, az átírási javaslatoknál nyugodtan jelezheti, ha valamit megtartana. A szerző hajlamos néha túlbonyolítani a mondatokat. Ezzel érdemes vigyázni egy amúgy könnyed hangú szöveg esetében.
Természetesen nincsen olyan regény, ami csak egy történeti szálat visz végig — vagyis az többnyire kisregény –, így természetes, ha több dologról is szól a mű. Viszont nem mindegy, hogy hogyan fókuszálunk és az sem, hogy mit mutatunk meg a regény elején. Elszórt információból kevesebb szükséges, ha viszont mondjuk a felhozott autóverseny igenis főszál, akkor erre kellett volna fókuszálni, nem a klubra.
Ha a „hatalmas kézirat” több mint 1 millió leütést jelent, elképzelhető, hogy a kéziraton belül is elcsúszik a fókusz.
Kedves Leona,
igen, a helyszín, hangulat megteremtését segítő leírások hiányoznak, jól érzed 🙂
Ezekből mindig lehet tanulni! A szerkesztés izgalmas folyamatnak tűnik. Érdekes és mozgalmas a részlet, ebből valóban bármi lehet. Mondjuk, én kifejezetten szeretem azt egy regényben és filmben is, ha nem kiszámítható az elején, hová is tartunk. Jól esik, mikor meglepnek a fejlemények a későbbiekben. 🙂