Írástudó Íróiskola – Könyvmolyképző Kiadó
Alapozó modul:
Szeretnéd megtudni, hogy milyen írástechnikai csiszolásra van szükséged? Kíváncsi vagy, milyen kulcselemeket figyel egy szerkesztő, amikor értékel? Akarod tudni, hogyan boldogulj íróként?
Ha a válasz igen, akkor itt a helyed!
A kurzus időtartama: 8 hét
Forma: levelező oktatás. Egy csoport max. 15 fő. Minden tag személyes véleményt és értékelést kap a szerkesztőtől. A csoport szerepe az, hogy egymás műveit értékelve kialakuljon a kritikai közeg. Közös internetes levelező listán dolgozunk.
Az oktatást Varga Bea végzi, az Aranymosás tehetségkutató vezetője, a Könyvmolyképző Kiadó írója és szerkesztője.
A kurzus a hallgatónak legalább heti 6 óra aktív munkát jelent. (Aki tud több időt szánni az írásra, annak lesz lehetősége mélyebbre ásni az adott feladatban, illetve más, kiegészítő feladatokat kaphat.)
Tematika:
Az első hónap az elemzésről szól. Mindenki egyedi szerkesztést kap műve első 10 ezer karakteréről. A szerkesztő visszajelzi a személyes erősségeket és gyengeségeket, valamint útmutatást ad, hogy milyen részképességet kell fejleszteni.
A résztvevőknek egymás műveit is értékelni kell, ez segít kialakítani az írástechnikai tudatosságot. A kapott vélemények, bírálatok rávezetik a szerzőt, hogyan kezelje a különböző nézőpontokból eredő véleménykülönbségeket.
Kapcsolódó cikkek:
1. Az írás formai követelményei. Mitől tűnik amatőrnek vagy pofi munkának egy kézirat a kiadó szemében? Mitől lesz morcos egy szerkesztő?
2. Az írás tartalmi követelményei. Írás a lektorok szemével. Milyen kulcskérdések alapján dől el egy mű kiadása?
3. A célközönségről. Sok mű azért kallódik el, mert nem tudja besorolni a kiadó. Mit kell tudnunk a korosztályokról? Hogyan írjunk nőknek, és hogyan férfiaknak? A mese, a sci-fi, a fantasy, és a krimi elvárásai.
4. Miért érdemes egy regényírónak novelláznia? Szerkezeti hibák kicsiben és nagyban.
A második hónap az írásról szól. Az eddig megtanult szemléletet gyakorlatban alkalmazzuk.
A szerzők modalitástesztet töltenek ki, és megtanulják bekapcsolni az érzékszerveiket írás közben. Megadott szempontok alapján jeleneteket írnak, majd teljes novellát, azokat a szerkesztő véleményezi.
A legjobb írások, kikerülnek az Aranymosás Irodalmi Magazin oldalára.
Választható gyakorlatok még:
– tudatalatti felszabadítása (napi 20 perc írás)
– szinopszis saját regényről (a szerkesztő véleményezi)
Kapcsolódó cikkek:
5. Az írás módja biológiai alapú? A szerző észlelése és a mű nyelvezetének kapcsolata, avagy az érzékszervek csapdája.
6. Írástechnikai hibák életkor, nem, foglalkozás alapján. Kezdők tipikus hibái. Hogyan hasznosítsd a szakmádat az írásban?
7. Személyes élmények a műben. Mikor szabad élő személyt vagy helyzetet megírni és hogyan? Milyen csapdákat rejt?
8. Megírási módszerek regények esetén. Mozaikolás, hólabda, és jelenetlista. Mikor fontos a történeti váz, és mikor nem?
Bónusz 1: Írói válságok. A fehér lap szindróma. Az írástechnikai görcs. A külső elvárások pozitív és negatív hatása. A kudarc, mint motiváló tényező.
Bónusz 2: meglepetés cikk (betekintő a következő kurzus anyagába)
Kerülj közelebb a megjelenéshez! Kerülj be a Könyvmolyképző Írástudó Íróiskolájába!
*
Korábbi íróiskolások élményei:
Kemese Fanni
*
Egyéb:
Az Aranymosás mese- és regénypályázat során csak egy ízben lehet beadni az írásokat. Ha a mű felkerült az oldalra, és a lektor utasította el, akkor utána a szerző beadhatja újra ugyanazt az írást, ha két kurzust elvégzett az Íróiskolánkban. Mi hiszünk a fejlődésben.