Alapozó modul

Írástudó Íróiskola – Könyvmolyképző Kiadó

Alapozó modul:

Szeretnéd megtudni, hogy milyen írástechnikai csiszolásra van szükséged? Kíváncsi vagy, milyen kulcselemeket figyel egy szerkesztő, amikor értékel? Akarod tudni, hogyan boldogulj íróként?

Ha a válasz igen, akkor itt a helyed!

A kurzus időtartama: 8 hét

Forma: levelező oktatás. Egy csoport max. 15 fő. Minden tag személyes véleményt és értékelést kap a szerkesztőtől. A csoport szerepe az, hogy egymás műveit értékelve kialakuljon a kritikai közeg. Közös internetes levelező listán dolgozunk.

Az oktatást Varga Bea végzi, az Aranymosás tehetségkutató vezetője, a Könyvmolyképző Kiadó írója és szerkesztője.

A kurzus a hallgatónak legalább heti 6 óra aktív munkát jelent. (Aki tud több időt szánni az írásra, annak lesz lehetősége mélyebbre ásni az adott feladatban, illetve más, kiegészítő feladatokat kaphat.)

Tematika:

Az első hónap az elemzésről szól. Mindenki egyedi szerkesztést kap műve első 10 ezer karakteréről. A szerkesztő visszajelzi a személyes erősségeket és gyengeségeket, valamint útmutatást ad, hogy milyen részképességet kell fejleszteni.

A résztvevőknek egymás műveit is értékelni kell, ez segít kialakítani az írástechnikai tudatosságot.  A kapott vélemények, bírálatok rávezetik a szerzőt, hogyan kezelje a különböző nézőpontokból eredő véleménykülönbségeket.

Kapcsolódó cikkek:

1. Az írás formai követelményei. Mitől tűnik amatőrnek vagy pofi munkának egy kézirat a kiadó szemében? Mitől lesz morcos egy szerkesztő?

2. Az írás tartalmi követelményei. Írás a lektorok szemével. Milyen kulcskérdések alapján dől el egy mű kiadása?

3. A célközönségről. Sok mű azért kallódik el, mert nem tudja besorolni a kiadó. Mit kell tudnunk a korosztályokról? Hogyan írjunk nőknek, és hogyan férfiaknak? A mese, a sci-fi, a fantasy, és a krimi elvárásai.

4. Miért érdemes egy regényírónak novelláznia? Szerkezeti hibák kicsiben és nagyban.

 

A második hónap az írásról szól. Az eddig megtanult szemléletet gyakorlatban alkalmazzuk.

A szerzők modalitástesztet töltenek ki, és megtanulják bekapcsolni az érzékszerveiket írás közben. Megadott szempontok alapján jeleneteket írnak, majd teljes novellát, azokat a szerkesztő véleményezi.

A legjobb írások, kikerülnek az Aranymosás Irodalmi Magazin oldalára.

Választható gyakorlatok még:

– tudatalatti felszabadítása (napi 20 perc írás)

– szinopszis saját regényről (a szerkesztő véleményezi)

Kapcsolódó cikkek:

5. Az írás módja biológiai alapú? A szerző észlelése és a mű nyelvezetének kapcsolata, avagy az érzékszervek csapdája.

6. Írástechnikai hibák életkor, nem, foglalkozás alapján. Kezdők tipikus hibái. Hogyan hasznosítsd a szakmádat az írásban?

7. Személyes élmények a műben. Mikor szabad élő személyt vagy helyzetet megírni és hogyan? Milyen csapdákat rejt?

8. Megírási módszerek regények esetén. Mozaikolás, hólabda, és jelenetlista. Mikor fontos a történeti váz, és mikor nem?

 

Bónusz 1: Írói válságok. A fehér lap szindróma. Az írástechnikai görcs. A külső elvárások pozitív és negatív hatása. A kudarc, mint motiváló tényező.

Bónusz 2: meglepetés cikk (betekintő a következő kurzus anyagába)

 

Kerülj közelebb a megjelenéshez! Kerülj be a Könyvmolyképző Írástudó Íróiskolájába!

*

Korábbi íróiskolások élményei:
Kemese Fanni

Bartos Zsuzsa

*

Egyéb:

Az Aranymosás mese- és regénypályázat során csak egy ízben lehet beadni az írásokat. Ha a mű felkerült az oldalra, és a lektor utasította el, akkor utána a szerző beadhatja újra ugyanazt az írást, ha két kurzust elvégzett az Íróiskolánkban. Mi hiszünk a fejlődésben.

 

 

VN:R_U [1.9.21_1169]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük