Gyöngyhalász játék: A gyilkos áldozat

A játék kiírása a linken.

A regénybe beleolvashatsz: itt.

A gyilkos áldozat című regényhez beküldött gondolatok:

Kylie küldte:

Az ideális olvasó

A nevem Csiga Szilveszter. 16 éves vagyok, és magányos. A gimiben, nem sok barátom van. Azt nem állítom, hogy nincsen egy sem, de a diákok 90 százaléka különcnek tart. Nem értékelik egyedi stílusom. Mostanában imádok feltűnően öltözni. Szeretem az élénk rikító színeket, a lilát és a citromsárgát.

Amikor épp nem csinálok semmit, ez nálam azokat a napokat jelenti, amikor nincs iskola, akkor veszem elő kedvenc könyveim. Szeretek olvasni, de nem állandóan. Egy könyv csak akkor köt le igazán, ha nem lehet sejteni már az első pár oldalnál a végkifejletet. Van egy rossz szokásom, mindig elolvasom az utolsó lapot.

A barátom, Edgár szerint magányos vagyok. Ő ajánlotta figyelmembe, ezt a könyvet is. Azt mondta, pont rólam szól. Kíváncsivá tett. Milyen történet szólhat, pont rólam, és ilyen címmel, hogy A gyilkos áldozat? Az igaz, hogy néha áldozatnak érzem magam a környezetemben, de gyilkosnak nem. Kit ölnék meg? Talán az osztálytársaimat, mert csúfolnak? Vagy netán a testvéremet, mert követ és nyomoz utánam? A bátyám, aki csak egy évvel idősebb nálam, rájött, hogy belógtam egy meleg bárba. Azóta pokol az életem, de nem annyira, hogy gyilkos legyek. Ők csak nem ismernek, mert nem nyíltam sosem meg nekik, és nem is akarok.

Lehetséges, hogy meleg vagyok. Megtetszett az egyik osztálytársam, de mondanom sem kell, hogy nem az egyik lányról van szó. Nem volt még senkivel szexuális kapcsolatom. A meleg bárba is csak kíváncsiságból néztem be, érdekelt, hogy mások hogyan teszik, honnan érzik meg, hogy kihez vonzódnak?

Szeretnék normális lenni, szeretném, ha nem érezném cikinek, hogy éppen lila inget vettem fel. Ki akarom mutatni, amit érzek. Elmondani az osztálytársamnak, hogy bejön nekem. De nem tehetem, mert kinevetne. Ismerem már 16 éve, már az óvodába is együtt nyomultunk, én bőgtem, ő meg vert. Ezt nem szó szerint kell érteni, Cseke tud kedves is lenni, ha akar, néha elvettem tőle valamit és akkor megtépte a hajam. Először cselekszik, aztán gondolkodik. Kedvelem őt.

Fülszöveg

Egy történet, ami a hétköznapi emberek, hétköznapi problémáiról szól. A szegények és gazdagok közti láthatatlan, de mégis ott lévő falról.  Van egy lány, akit kitaszítanak, és van egy fiú, akit nem értenek meg.

Petra, falusi lány, nagy tudásszomjjal. Felvételit nyer a híres Zrínyi gimnáziumba, de hamar rá kell ébrednie, hogy a tudás nem minden. Igen is van különbség gazdag és szegény között.

Dávid, gazdag családból származik, neki mással kell megküzdenie a Zrínyi falai között. Saját társadalmi hovatartozásával és nemi beállítottságával. Vajon lehetnek barátok Petrával? A proli lány és a meleg fiú?

***

Róbert Katalin küldte:

ideális olvasó
a. Mi a neve? Baráth Dorina

b. Hány éves? 14
c. Mivel foglalkozik? középiskolai tanuló (kilencedikes)
d. Hogy néz ki egy napja?
Nehezen ébred, mert előző éjszaka sokáig fent volt – talán olvasott, talán egy barátnővel csetelt, valami mindig akad, ami miatt nem akar korán lefeküdni –, utána kapkodva készül el, csak az anyukája erőszakossága miatt reggelizik, és alig várja, hogy megérkezzen az iskolába.
A tanórák és a szünetek általában kellemesen telnek: a tananyag gyakrabban érdekli, mint nem, ezért szívesen ül az órákon. Ha mégsem érdekelné a téma, van akivel levelezzen. Habár nem ő az osztály  középpontja – sőt, még csak benne sincs az igazán menőnek tartott bandában –, van néhány jó barátja, velük tanítás után is együtt marad, teaházban beszélgetnek, vagy ha jó az idő, keresnek egy parkot.
Az, hogy este mennyi időt fordít a tanulásra, mindig attól függ, hogy éppen mennyire nyerte meg magának a téma: ami nagyon érdekli, annak még utána is olvas. Azért mindig igyekszik annyira felkészülni a dolgozatokra, felelésekre, hogy 3-asnál ne nagyon kapjon rosszabb jegyet. Ezt a szülei is elvárják.
Vacsora után bevonul a szobájába. Ez az ő világa, a szüleinek is tiszteletben kell tartaniuk, és nem zaklatni ilyenkor. Olvas, internetezik, csetel, blogot ír. Amikor az anyukája szól, hogy ideje lefeküdni, fogat mos, ágyba bújik, de viszi a könyvet vagy a laptopot magával.

e. Mennyire tájékozott a magyar szerzők szórakoztató irodalmi műveivel kapcsolatban?
Nem foglalkoztatja ez a téma. Nem szerző, inkább kiadó alapján választ könyvet. Ha valamelyik kedvenc kiadója logója rajta van a borítón, az neki már garancia.
f. Mi a problémája, amin az olvasás tud segíteni?

Szeretne bekerülni a menőnek tartott osztálytársak csapatába. Szeretné, ha sokkal jobban elismernék. Persze ezt csak magának vallja be, hiszen szereti a barátnőit és jól is érzi magát velük, de van benne valami hiányérzet, úgy érzi, nem ért el mindent, amit akar. A könyvek segítenek, mert ott beleképzelheti magát a főhős helyzetébe, és a főhős mindig kiemelkedik – ellentétben ővele.
g. Mik a következményei ennek a problémának?
Van benne egy állandó kettősség. Látszólag boldog, mégis gyűlik benne a feszültség. Ettől néha indokolatlanul dühös vagy szomorú. Másrészt imád álmodozni, mondták már rá, hogy nem jár két lábbal a földön, mert néha belemerül a fantázia-világába.
h. Mi az a jellegzetes élethelyzet, amibe kerülve valaki potenciális olvasója lehet a műnek?

Most kezdte el a gimnáziumot, új kapcsolatok köttetnek, új barátságok születnek. Meg kell tanulnia megismerni, hogy mi az értékes és elfogadni a saját helyzetét, lényét a világban.
i. Mik az “alacsonyabb rendű” vágyai, amihez a mű olvasása segítheti hozzá (ha van ilyen)? Vonzódás a mássághoz, amit alig ismer be, de közben izgatja a fantáziáját.
j. Mik a “magasabb rendű” vágyai, amihez a mű olvasása segítheti hozzá (ha van ilyen? Önbizalmat kaphat, megértheti saját magát, elfogadhatja magát, és megbarátkozhat mindazzal, amit elért az életében. Megtanulhatja értékelni a helyzetét. Toleránsabb lehet azokkal szemben, akik bármilyen szempontból mások, mint ő.

 Fülszöveg.

Botrány: lövöldözés az elit középiskolában!

Amikor Petra és Dávid beiratkozik a Zrínyi Ilona Gimnáziumba, még fogalmuk sincs arról, hogy néhány hónap múlva az ő iskolájuk neve lesz az újságok címoldalán. Ők ketten csak szeretnének barátokat, megértést, elfogadást találni a suliban, annak ellenére, hogy – ugyan más-más okból, de – mindketten kilógnak a sorból, különböznek a többiektől.

Vajon mit tenne meg az ember azért, hogy elfogadják? Jobb hazugságban élni, vagy jobb felvállalni magunkat akkor is, ha ezzel lehetőséget adunk arra, hogy megbántsanak? Érdemes feladni egy valódi barátságot, hogy mi legyünk a társaság középpontja? És egyáltalán, hány barát jut annak, akit látszólag mindenki kedvel?

Ha eddig azt hitted, hogy a klikkesedés, a megalázás, a zaklatás és a bosszú csak amerikai filmekben fordulhat elő, most meg fogsz lepődni.

***

Szofi küldte:

ideális olvasó

a. Mi a neve? (adj neki beszélő nevet) – Kíváncsi Fanni
b. Hány éves? – 18
c. Mivel foglalkozik? – Gimnáziumi tanuló
d. Hogy néz ki egy napja? – Reggel álmosan felkel, megreggelizik, elmegy az iskolába. Miután hazaért, megtanul. Este, vacsorázás közben az interneten lóg, vagy egy könyvet búj. 
e. Mennyire tájékozott a magyar szerzők szórakoztató irodalmi műveivel kapcsolatban? – Igyekszik minél jobban ismerni őket, sok kritikát olvas, és sok könyves csoport tagja a közösségi oldalon.
f. Mi a problémája, amin az olvasás tud segíteni? – Kikapcsolja, segít neki feldolgozni a nap történéseit, egy kicsit elfelejti a mindennapjait.
g. Mik a következményei ennek a problémának? – Nem tud aludni éjjel, mert egész éjjel a nap történésein, gondjain gondolkozik.
h. Mi az a jellegzetes élethelyzet, amibe kerülve valaki potenciális olvasója lehet a műnek? – Ha az iskolában nem nagyon szeretik, egyedül érzi magát és folytonos támadások érik a társaitól.
i. Mik az “alacsonyabb rendű” vágyai, amihez a mű olvasása segítheti hozzá (ha van ilyen)? (Szex/erotika, félelem leküzdése, biztonságérzet, stb.) – Pihenés, kiszakadás a saját mindennapjaiból.
j. Mik a “magasabb rendű” vágyai, amihez a mű olvasása segítheti hozzá (ha van ilyen? (Családba, közösségbe tartozás; mások általi elismerés; önbizalom; sikeresség; önmegvalósítás, tudásvágy, kíváncsiság, esztétika stb.)  – Együttérzés, jobban beletudja magát képzelni abba a helyzetbe (ha ő nem is éli át), amit az osztálytársával csinálnak a többiek. Képes legyen kezelni egy ilyen szituációt.

Fülszöveg

Bosszú?

Igazságszolgáltatás?

Gyilkosság?

Vagy csak egy kétségbeesett tett?

Kovács Petra, a Nógrádmarcelli szegény lány, ösztöndíjasként bekerül a Zrínyi Ilona Gimnáziumba. Végre megvalósulni látszik álma: kitörni és valaki lenni. Ám az élete nem egyszerű ebben az iskolában, ahova a leggazdagabb gyerekek járnak.

Vajon képes lesz beilleszkedni és barátokat találni? Megtalálja őt a szerelem?

Vagy az a négy év lidércnyomássá válik?

Fekete Dávid, saját maga elől is próbálja titkolni érzelmeit, amit iránta érez. Krisztián iránt. Ám mindig eljön az a pont, ahonnan már nincs tovább.

Képes lesz az alig tizenöt éves fiú feldolgozni, hogy más, mint a többiek? Meg tudja őrizni a titkát?

Vagy olyan helyzetbe hozza, ami kétségbeesett tettre sarkalja?

***

Marco Polo küldte:

ideális olvasó

a. Mi a neve? (adj neki beszélő nevet) Kitaszított Kitti
b. Hány éves? 14-18
c. Mivel foglalkozik? középiskolás
d. Hogy néz ki egy napja? Mint egy átlagos iskolásnak, de keveset jár el otthonról, a társai kinézik maguk közül, vagy csak ezt gondolja.
e. Mennyire tájékozott a magyar szerzők szórakoztató irodalmi műveivel kapcsolatban? A divatos regényeket kedveli, de néha vágyik egy kis változatosságra is, ahol jobban tud azonosulni a hősökkel. Fogódzókra lenne szüksége mind a témájában, mind a stílusában neki való könyvek kiválasztásában.
f. Mi a problémája, amin az olvasás tud segíteni? A kitaszítottság, a meg nem értettség, a szeretethiány, valamilyen eltitkolt/nem feldolgozott trauma, az önelfogadás hiánya (homoszexualitás).
g. Mik a következményei ennek a problémának? Kevés időt tölt társaságban, akár depressziós is, önértékelési gondokkal küzd.
h. Mi az a jellegzetes élethelyzet, amibe kerülve valaki potenciális olvasója lehet a műnek? Kiközösítettség.
i. Mik az “alacsonyabb rendű” vágyai, amihez a mű olvasása segítheti hozzá (ha van ilyen)? (Szex/erotika, félelem leküzdése, biztonságérzet, stb.) A megértő, támaszt  és biztonságot nyújtó társaság, barátság keresése.
j. Mik a “magasabb rendű” vágyai, amihez a mű olvasása segítheti hozzá (ha van ilyen? (Családba, közösségbe tartozás; mások általi elismerés; önbizalom; sikeresség; önmegvalósítás, tudásvágy, kíváncsiság, esztétika stb.) Önbizalom növelése, pozitív emocionalitás kialakítása.

  Fülszöveg

Minek kell lejátszódnia egy külsőre teljesen átlagosnak tűnő gimnazista lány fejében, hogy egy teljesen átlagosnak tűnő napon pisztollyal a kezében, és gyilkos szándéktól vezérelve lépjen be az iskolába? Milyen végzetes következményekkel járhat az, ha kortársaink felszínes kicsinyességükkel aláássák önbizalmunkat, és a kirekesztettségnek egy olyan mélységébe taszítanak minket, ahol már önmagunkban sem bízhatunk? Petra és Dávid igencsak aktuális története intő példa lehet mindazoknak, akik átélték, vagy éppen most tapasztalják meg a kortársaik zaklatását akár származásuk, akár anyagi helyzetük, akár szexuális érdeklődésük miatt, és azoknak is, akik tetteik következményeit figyelmen kívül hagyva ruházzák fel áldozataikat könyörületet nem ismerő, keserű bosszúvággyal.

***

Alexa küldte:

ideális olvasó
a. Mi a neve? Nincs Rebeka
b. Hány éves? 15-20
c. Mivel foglalkozik? sulis
d. Hogy néz ki egy napja?
Suliban van, hazamegy mert nincs barátja, se barátnői mert más mint a többiek a suliban. Olvas, tévét néz és szomorkodik.
e. Mennyire tájékozott a magyar szerzők szórakoztató irodalmi műveivel kapcsolatban?
Sokat olvas, ezért az.
f. Mi a problémája, amin az olvasás tud segíteni?
Ha tudna segíteni, már nem lenne probléma.
g. Mik a következményei ennek a problémának?
Magányos.
h. Mi az a jellegzetes élethelyzet, amibe kerülve valaki potenciális olvasója lehet a műnek?
Amiben van. Bántanak a suliban, mert nem olyan menő, mint ők. Nem cigizik meg iszik és szexelni se akar. Neki is megfordult a fejében, ami Petrának a prológusba. De nem tenné meg.
i. Mik az “alacsonyabb rendű” vágyai, amihez a mű olvasása segítheti hozzá (ha van ilyen)?
Le akarja küzdeni a félelmet a sulitól. Talán jó lenne változtatni.
j. Mik a “magasabb rendű” vágyai, amihez a mű olvasása segítheti hozzá (ha van ilyen)?
Jó lenne ha több önbizalma lenne és elismernék a többiek a suliban.

                                                                                                          Fülszöveg
Petra okos, de szegény, ezért sokat tanul, és az osztálytársai bántják és csúnyán viselkednek vele.

Petra barátja a meleg Dávid, aki beleszeret Kriszbe, a rosszfiúba.

Egy nap Petra pisztolyt visz a suliba, mert szeretné, ha többet nem bántanák…

***

Petra küldte:

ideális olvasó

a. Mi a neve? (adj neki beszélő nevet)  Vörös Szonja
b. Hány éves? 20-45
c. Mivel foglalkozik? művész (mindegy melyik vonalon)
d. Hogy néz ki egy napja? Felkel, iszik egy kávét, alkot, elmélkedik, utazik a városban, este bulizik, vagy progjamja van,éjjel megint alkot
e. Mennyire tájékozott a magyar szerzők szórakoztató irodalmi műveivel kapcsolatban? Valamilyen szinten olvasott, akár mások művei inspirálják
f. Mi a problémája, amin az olvasás tud segíteni? feloldhatatlan konfliktusok az érzelmi életében
g. Mik a következményei ennek a problémának? Magányos és elszigetelt
h. Mi az a jellegzetes élethelyzet, amibe kerülve valaki potenciális olvasója lehet a műnek? Ha egy adott helyen, szituációban kiközösítik,és magára marad a félelmeivel
i. Mik az “alacsonyabb rendű” vágyai, amihez a mű olvasása segítheti hozzá (ha van ilyen)? (Szex/erotika, félelem leküzdése, biztonságérzet, stb.) Látja, hogy nincs egyedül a problémájával,esetleg a regényen ekresztül (pl: gyilkos áldozat) feloldozást nyer, kiéli a negatív  érzéseit
j. Mik a “magasabb rendű” vágyai, amihez a mű olvasása segítheti hozzá (ha van ilyen? (Családba, közösségbe tartozás; mások általi elismerés; önbizalom; sikeresség; önmegvalósítás, tudásvágy, kíváncsiság, esztétika stb.) Látja, hogy másoknak sikerülhet,hogy elfogadják pl a másságát.

Fülszöveg
2.Petra szegény, de értelems sikerre és elismerésre vágyó lány. A középiskolától új életet és álmai beteljesülését reméli.
De valami egészen mással kell szembenéznie, társai megvetik származása miatt, és durva tréfát űznek vele, ami az egész életét
felforgatja. Sorsa megpécsetőlödik? Vajon hogyan tö ki ebből a helyzetből? Beletőrödik, összeomlik? vagy drasztikus lépésre szánja el magát?
Petrával párhuzamosan betekinthetünk, a módos, meleg és bizonytalan Dávid életébe is.
Dávidnak nem csak a homoszexulaitásával kell megküzdeni hanem, a népszerű szívtipró Krisz iránti érzéseivel is.
Érzései viszonzásra találnak? Vagy súlyos tévedés áldozata lesz?

***

Ágnes küldte:

Ideális olvasó

a.Mi a neve? Nagy Kati (tucatnév, mert bármelyik átlagember olvashatja)
b. Hány éves? 17-18 éves középiskolás
c. Mivel foglalkozik? Tanuló
d. Hogy néz ki egy napja? Felkel, iskolába megy, átlag tanuló, néha-néha bulizik, de nem nagyon jár társaságba
e. Mennyire tájékozott a magyar szerzők szórakoztató irodalmi műveivel kapcsolatban?

gyakran olvas, és emiatt ismeri az írókat, magyart és külföldit egyaránt
f. Mi a problémája, amin az olvasás tud segíteni?

magányos, emiatt az olvasásba menekül
g. Mik a következményei ennek a problémának? …

h. Mi az a jellegzetes élethelyzet, amibe kerülve valaki potenciális olvasója lehet a műnek?

mivel szeret olvasni, gyakran jár könyves oldalakra, blogokra, ott felfigyel rá, mivel talán saját magát is bele tudja képzelni Petra helyzetébe
i. Mik az “alacsonyabb rendű” vágyai, amihez a mű olvasása segítheti hozzá (ha van ilyen)? (Szex/erotika, félelem leküzdése, biztonságérzet, stb.)

szerintem nincs ilyen
j. Mik a “magasabb rendű” vágyai, amihez a mű olvasása segítheti hozzá (ha van ilyen? (Családba, közösségbe tartozás; mások általi elismerés; önbizalom; sikeresség; önmegvalósítás, tudásvágy, kíváncsiság, esztétika stb.)

hogy csillapítja a magányát, ugyanis Petra helyzetébe belegondolva, aki nem találja a helyét a gazdag osztálytársai közt, kicsit magára ismer

Fülszöveg

Petra és Dávid két különböző sorsú kamasz, azonban az új iskola és a problémák mégis egymás mellé sodorják őket: míg Petra ki szeretne törni a szegénységből, addig Dávid a másságával küzd. A lány azt reméli, hogy a gazdag osztálytársai gond nélkül befogadják őt, azonban hamar be kell látnia, hogy csak egy hazugság segíthet a helyzetén. Ennek a hazugságnak azonban súlyos következményei lesznek. Vajon hogy alakul majd a két fiatal sorsa? Sikerül-e leküzdeniük a társadalmi korlátokat?

***

A szerző küldte:

ideális olvasó

a. Mi a neve? (adj neki beszélő nevet)Dávid Petra

b. Hány éves?
körülbelül 15 és 99 között

c. Mivel foglalkozik?
Életművész, avagy túléli a (hétköz)napokat.

d. Hogy néz ki egy napja?
Felébred, miközben fogat most és elvégzi a reggeli rutint elgondolkodik az élet nagy dolgain. A napi robotba menet talán kevésbé vidám, mint a társai. A napja lassan telik el, alig várja, hogy hazaérjen, és kikapcsolódhasson. Szeret élni, csak nem feltétlenül szereti azt, ami körbeveszi őt. Sajnos sokan vannak ezzel így, de egy jó könyv segíthet neki kimozdulni a holtpontról.

e. Mennyire tájékozott a magyar szerzők szórakoztató irodalmi műveivel kapcsolatban?
Olvassa a Media Addict-ot és a Media Addict Facebook oldalát is lájkolta már, így az alapokkal tisztában van 🙂

f. Mi a problémája, amin az olvasás tud segíteni?
Nem feltétlenül elégedett az életével, talán tippeket kap a könyvekből arra, hogyan tovább.

g. Mik a következményei ennek a problémának?
Leragad az életének az adott pontján. Keresi a kiutat, és csak azt veszi észre, hogy elszalad mellette az élet.

h. Mi az a jellegzetes élethelyzet, amibe kerülve valaki potenciális olvasója lehet a műnek?
Bántják a társai abban a légtérben, ahol naponta x órát el kell töltenie. Olyan miatt alázzák meg, amiről nem feltétlenül tehet, és ezzel fájdalmat okoznak neki. Talán bosszút szeretne állni, és ettől az érzéstől még ő maga is fél.

i. Mik az “alacsonyabb rendű” vágyai, amihez a mű olvasása segítheti hozzá (ha van ilyen)? (Szex/erotika, félelem leküzdése, biztonságérzet, stb.)
Ha elolvasta A gyilkos áldozatot, akkor belátja, a bosszú soha sem megoldás. Ha értelmezte az olvasottakat, akkor arra is rájöhet, néha drasztikusan változtatnia kell az életén azért, hogy boldogabb lehessen.

j. Mik a “magasabb rendű” vágyai, amihez a mű olvasása segítheti hozzá (ha van ilyen? (Családba, közösségbe tartozás; mások általi elismerés; önbizalom; sikeresség; önmegvalósítás, tudásvágy, kíváncsiság, esztétika stb.)
Egy meleg olvasó esetében az, ha látja, Dávidnak sikerült. Ő megtalálta azt, akit akart. Ez a vágy hozzásegítheti az olvasót ahhoz, hogy legyen önbizalma és hite. Ő is lehet boldog, még úgy is, ha minden más összedőlni látszik körülötte.

Fülszöveg

Iskolai lövöldözés Magyarországon!?!
Na ne!

Petra szegény családba született. Minden vágya a nyomorból való kitörés. A szárnyaitól azonban megfosztották őt az osztálytársai, akik pokollá teszik az életét. Petra kétségbeesett és bosszúra szomjazik, a megoldást pedig a nagyapja régi fegyverének a képében találja meg.

Dávid hiába gazdag, attól még boldogtalan. A másságát még úgy-ahogy képes elfogadni, de az új srác, Krisz érkezése kizökkenti őt a hétköznapok megszokott rutinjából. Olyan játszma kezdődik meg kettejük között, aminek olybá tűnik nem lehet nyertese.

Petra és Dávid csak a barátságukba kapaszkodva menekülhetnének meg az egyre közeledő tragédiák elől. Vajon elég erősek lesznek hozzá?

***

Felkeltette az érdeklődésedet?

Itt beleolvashatsz a felkerült részletekbe.

VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 7.9/10 (8 votes cast)
7 hozzászólás Szólj hozzá
  1. Hű, nagyon szépen köszönöm ezt a sok megoldást. Olyan jó, hogy mindenki eltalálta a sztorit, ezek szerint tényleg kellett az a prológus a regény elejére 🙂

    Ami a saját részemet illeti, nagyon benéztem anno a kiírást, leginkább a kornál, szóval azt módosítanám olyan 18-55 közé (mert a szülőknek is érdemes lenne szerintem elolvasni, mert fontos szerephez jut Petra édesanyja a regényben, aki elég sajátosan kezeli a helyzetet. Úgy érzem látni kell azt, hogy akár ez meg amaz is megtörténhet a gyerekkel. Ha elolvasta az AGYÁ-t, talán felismeri a jeleket, etc.)

  2. Hello!

    Eddig még midig az én írásom a kakukktojás, az E/1-gyel! 🙂

    Akkor beigazolódott a sejtésem, mert Tibi fülszövegét olvasva én így képzeltem el a történetet.

  3. Ezek a nagyon is hasonló fülek (hozzávéve Meiszner Krisztina meglepetését) megint elgondolkodtattak a prológusról, információadagolásról meg az írói ígéretről — de örömmel látom, hogy nálad ezzel nem volt gond. Hajrá, várom, hogy olvashassam 🙂

  4. Mindig jó kérdés, hogy egy fülszöveg mennyit áruljon el a cselekményből. Meg a végkifejletet érdemes-e lelőni a prológusnak kivett jelenetettel vagy sem.

  5. Kylie: A kakukktojás olyan csúnya szó, maradjunk annyiban, hogy a tiéd volt e-tekintetben a legkülönlegesebb 🙂 Akárhogy is, imádtam olvasni a gondolataid, köszönöm, hogy megosztottad velem/velünk.

    Laura: Valóban, itt nem volt eltérés a szerző és a többiek fülszövege között. Remélem ha egyszer hozzájutsz majd a regényhez az is tetszeni fog 🙂

    Aranymosó: Szerintem az AGYÁ esetében kell a prológus, meg a pici spoilerkedés. Ha olvasóként gondolkodom, nekem úgy keltené fel igazán az érdeklődésem, mert kíváncsi lennék, hogy mi vezet egy lányt arra, hogy olyat tegyen.

  6. Ezt nem én írtam, csak úgy megtetszett 🙂

    „Nevetnek rajtam, mert más vagyok, mint ők. De én is nevetek rajtuk, mert mind ugyanolyanok!”

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük